AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.264

Stort glapp i styrningen.

Visa användare
55
Bathory
520i Touring -92
Som rubriken säger så har jag ett stort glapp i styrningen på min e34.
Är detta ett vanligt fel?
Kan det vara styrsnäckan & isåfall kan man fixa den utan att bli ruinerad?
Kan det vara spindelleder?
Försökte att kolla idag & tyckte det verkade som styrsnäckan. :(

Mvh
Sven
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
mycket vanligt fel. kan vara både leder å styrsnäcka.
styrsnäckan går ju att justera till en viss gräns, sen är den bara att slänga.
själv hittade jag en fräsch på skroten för 700 spänn.
Visa användare
55
Bathory
520i Touring -92
Ok.
Tackar.
Ska söka vidare då.

Sven
Robban_e
Som sagt ett vanligt fel, kan vara styrväxeln också, men den är dyr!!

Mvh

-=BMW=-
fa
438
fami
525,01 IM
brorsans bil har samma problem ,men med lit glapp.

MVH-V8
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
En ny styrväxel från BMW kostar 5000kr jämnt för min 323E21! Det är förmodligen i den prisregionen man får räkna med. jag har också glapp i styrväxeln, frågan är hur svårt och tidskrävande detta arbete är att få ordning på detta problem?
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
måste bara få tillägga en sak: på en e34 finns ingen styrväxel, bara styrsnäcka!:)
bytte min med motorn urplockad å kan nog säga att jag nästan hellre skulle kört med glapp än att byta med motorn på plats...
Robban_e
Ingen styrväxel på en e34, det är ju lite konstigt för det är flera på forumet som har haft styrväxeln som broblem och den finns som reservdel till min 530-93 på mekonomen för 7300kr, men den finns kanske för skojs skull;)...

-=BMW=-
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
åh fan. kanske annorlunda när man har v8 då men annars har alla andra e34:or haft styrsnäcka så vitt jag har sett iaf.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag har just tittat på bildelsimporten och där säljer man styrväxel till E34a, vill minnas att det var 6300kr, så dyrt är det!
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har en styrväxel från en 535i -91 om nån är intresserad av att köpa..är inte glapp.

//Roffa
Lite förtydling angående styrningar eftersom Robban och Jonas missförstår varandra. Alla bilar har någon typ av styrväxel. Alla E28 och E34 har styrväxel av typen snäckväxel. Sedan så finns det kuggstångsväxel som jag tror finns på alla E30 och E36 (på alla 3-serier?). Den finns även på alla 6-cylindriga E39. Däremot så har E39 V8 snäckväxel. Antagligen för att kuggstång ej får plats.

/ninja
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.