AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.721

Trimma Z3 2,8?

Sida 2 av 2
Skulle gärna köpa trimmet!

Förmodligen får du mer om du säljer det i delar (så som kända företags styckare gör!). Finns det någon kille i Sthlm som skulle kunna flytta över det så kommer jag upp!

En gång BMW - aldrig mer BMW.
Turbocenter är autoriserad ESS service verkstad...
Det handlar inte bara om flytta över grejerna utan även mappa bilen och byta spridare och så vidare.
Men nu har jag lagt ut bilen på blocket som den är...
Ringde dom och frågade och det verkade kosta en del, 20-30 tusen att ändra båda bilarna, vilket är ungefär så mycket som jag skulle vara villig att betala totalt... Men då blir det ju inga pengar över till dig för trimmet... Men skulle du bestämma dig för att återställa din bil och vill ha någon som betalar för det så finns jag här.

att plocka av den från min tar det 3-4 timmar a 700 kr.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Räkna med att turbocenter vill ha minst 8-10000:- för mappning om du kommer in med bilen och har monterat kompressorn själv. I USA så gör de som köpt sina ess-satser begagnade så att de skickar styrdonet till Norge för ny mjukvara, de brukar ha tillbaka dem på några dagar. Vet dock inte vad de får betala för det, men det kan inte vara närheten av vad Turbocenter skall ha.

Mvh Henrik
Hm, blir nog för dyrt för mig, och din bil är säkerligen värd en del extra för trimmet, gäller bara att hitta rätt köpare.

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tomas: Skall du sälja??? Blir det en Z4 Coupé eller en 130i istället??

/Caspar

Z Go-Cart 26/11 15.30 Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
iiii:
Jag tror inte man får ut mer för en bil som är trimmad, snarare tvärtom. Lätt mera länsamt att sälja trimmet separat.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
lönsamt ska det stå.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
lönsamt ska det stå.
Caspar: tjejen tjatar om 4 dörrar. 130 ligger högst på önskelistan...
Highway star: Det finns definitivt mindre marknad för trimmade bilar. Dock dem som är ute eftersom är ju medvetna vad dem köper och då brukar det inte vara problem med prisläget. Men visst får man aldrig igen allt man har lagt. Men man kan inte mäta kul i pengar. Och jag hade enormt mycket kul med bilen. Att plocka isär är säker mer lönsamt men jag orkar inte hålla på nu. Vill gärna att bilen hamnar hos en entusiast som kan uppskatta den på rätt sätt.
Å andra sidan så finns det ju tillfälle för såna som vill känna snabba pengar att köpa bilen och sedan plocka isär kompressorn och bodykittet och sälja separat. jag har ju original delar kvar.
Jag la priset lågt för att jag kommer inte att gå ner. Jag är inte precis olycklig om jag inte säljer. Den olyckliga blir då tjejen :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.