|
|
|
|---|---|
|
Hej, vet någon var man kan köpa Dinitrol rostskyddsmedel? | |
| Länk | |
|
Tack Toby! |
|
|
Det verkar vara en del jobb *skratt* Men en sedan är liiiite snyggare än en touring |
|
|
Haha...nejdå den är jäkligt fin under men man vill ju fortsätta ha den så oxå!! |
|
|
Ska du göra jobbet själv eller? Finns ju andra fabrikat än Dinitrol, ex Tectyl, Mercasol, Noxudol |
|
| Helt rätt. Sköt om den... | |
|
Jo, jag tänkte göra det själv. Är det någon kvalitetsskillnad/prisskillnad på dessa olika produkter? Någon som har tips på saker man ska tänka på när underredsbehandlar? |
|
|
Prisskillnad ä det definitivt! Kvalitetsmässigt.. är nog alla välkända fabrikat relativt likvärdiga Noxudol vill jag minnas går ut med att de är mer miljövänliga Själv brukar jag använda Tectyl, Mercasol och Dinitrol, beroende på vad jag kommer över för bra pengar Att tänka på.. Spola ordentligt rent! Låt torka ordentligt! Slösa med medel! |
|
|
Oki, blaska av med avfettning och sen högtryck? |
|
|
Glöm inte att spola rent i balkar, trösklar,dörrar mm också! Det är massor av skit, sand etc som ligger i botten av dessa! Sprutar du dinitrol i en sådan balk utan att göra rent först är det inte säkert att dinitrolen tränger igenom ner till plåten! Torka länge behöver bilen också göra för att det skall bli ordentligt torrt innan du sprutar dinitrolen. Min 3.0S har nu torkat 6 veckor och till helgen blir det spruta av i balkarna! Per L |
|
|
Per, tack för informationen! Det låter som en bra idé att få helt rent på alla ställen. Tog du in den i en hall och spola rent med högtryck då? Känns som att det är lättare att komma åt då. =) Men jag väntar till våren istället för min behandling. Hur länge ska bilen stå efter behandling? Har du koll på det? Mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.