AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
912

Att fixa parkeringbucklor

någon annan som provat detta, lämnade in min bil på en rekond firma och skulle fixade en parkeringbuckla på förardörren, var lite skeptisk att de skulle fungera, men nog sjutton gjorde det det, det enda som var kvar då jag hämtade bilen var ett litet "stenskott" som knappt syntes, själv bucklan var borta, men jag är lite fundersam, för nu på som det ser ut samma ställe finns det en ennu större buckla, 3 månader efteråt, kan det vara så att bucklan sugits in igen? och blivit större? ska titta efter mer noggrannt nästa gång jag går ut till bilen.

någon som har provat på detta? för jag har fundera på att fixa den igen om det är samma och några till!
ti
229
timur
520xd F10 -16
Vad fick du pröjsa för den första bucklan?
300:- per buckla, fast jag hade 2st/600:-
Hälge
Av vad jag sett så "manglar" de ut bucklan med olika järnspett, om det tex gäller en dörr, så tager de oftast spjärn emot själva rutöppningen, sedan manglar de så sakteliga ut bucklan, det blir naturligtvis en hel del åverkan på insidan av dörrens lack, likaså vid rutans öppning. En god ide' är nog att bättra på rostskyddet efteråt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JAG har provat det ferla ggr med utmärkt resultat... Däremot har jag fått nya bucklor men det har berott på grannens ungar som slängde upp dörren i sidan på min bil i garaget....
Asken
Jag har testet, också med mycket bra resultat. Rekommenderas helt klart. Det har hänt en gång att man inte lyckats fixa till en buckla, men då satt den på taket. De fick dock bort 95% av den men eftersom de själva inte va helt nöjda så ville de inte ta betalt för det.

Kommer inte ihåg vad firman heter men de håller till i Hyundais lokaler i Bromma, fick deras nummer av Jörgen på Stockholms bilvård.
ti
229
timur
520xd F10 -16
Skulle behöva åtgärda min parkeringsbuckla, den sitter dock på ett svårtåtkomligt ställe nämligen på framskärmen - högt upp vid dörren.
Vet inte hur pass mycket jobb firmorna orkar lägga ner på att ta loss saker för att komma åt baksidan av bucklan.
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Är det nån som vet om det finns nån i Gävle som fixar bucklor?
timur, vad jag hört så är taket det absolut svåraste stället att komma åt bucklorna på, resten av bilen ska va ganska enkelt oavsett var det sitter så jag tror inte att det skulle va några problem att få den bucklan du har åtgärdad.
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
Jag hadde en rejäl buckla på framskärmen dessutom i vecket ungefer på mitten av skärmen. Jag tog loss innerskärmen och framblinkersen innan, sen kom han åt rätt bra, bucklan blev osynlig!
ti
229
timur
520xd F10 -16
Måste hitta en sådan verkstad häromkring Västernorrlandstrakten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.