|
|
|
|---|---|
|
Äntligen var det dags att byta bort 523:an mot något nyare.. Fann det nästan omöjligt att hitta en 530 touring med lite utrustning som inte var importerad, men igår äntligen slog jag till. Det blev en 530 iAT med drygt 6000 på mätaren, massa kuliga elgrejer (lite funderande över elbakluckan dock, går inte de sönder..) plus navigator. Nu kommer då frågan: Passar mina original "plåtfälgar" (de är ju inte det egentligen väl) från 523 sedanen till den nyare Touringen? Kan vara bra att veta en stund innan det är dags att byta till vinterdäcken. Pratade med BMW i Solna och de hade som vanligt ingen aning.. Vad vet de där egentligen.. frågade om inte det syns i deras dator vad bilarna är utrustade med och vilken typ av bromsar etc respektive bil har.. men då fick jag något märkligt guturalt svar. Finns det någon här som vet eller är det så att bilarna är så individuella att man måste läsa på själva bilen vad som gäller? Har redan pris på nya riktigt bra vinterdäck med dubb plus alu-fälg, typ 8600 för allt.. med enligt honom de bästa däcken.. så det är bara att köpa om det inte passar.. Oj, så långt det blev.. är nog så till mig för bilbytet, synd att får vänta på dragkroksmpnteringen först innan jag får den.. Ha en fin.. T | |
|
Hej T, vet inget om däcken men grattis til bakluckan. Den är grymt bra när man har grejer i händerna eller på vintern när allt är skitigt. /M Min bil: Länk |
|
|
Berätta gärna vad de är för fälgstorlek samt dimension. 530 har mindre bromsar än 330 och klarar sig med 16" om jag inte missminner mig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Just det, glömde som sagt dimensionen.. 205/65R15 heter däcken och fälgen är märkt BM 815, det borde väl kanske vara 8 x 15". T |
|
|
T: Då vågar jag lova dig att fälgarna inte kommer passa på E39 530. bromsskivorna/sköldarna kommer ta i fälgen. Minimum fälgstorlek är alltså 16" på Bmw 530 E39. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack för det klara beskedet.. T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.