AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.027

Lacka interiörlister i samma färg som bilen

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
eftersom jag ska lacka lite andra grejer i samma kulör som bilen kanske jag skulle passa på att göra något åt virket som pryder interiören.

Vad tror ni om att lacka samtliga lister och växelspaksknoppen i Sterliggrå metallic? Kommer det att se vettigt ut? Vad tror ni om finishen? Och vad bör det kosta?

Bilen har svart läder.

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Ingen som har sett något liknanade?
/M

Min bil:
Länk
Har sett en röd 740 e38 med detta och jag tyckte iaf att det var snyggt då iallafall
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Om listerna e "knottriga" så måste dom spacklas eller slipas jämna först annars ser d tråkigt ut..Ja har lackat lite detaljer i min utan att slipa..ser lite för amatörmässigt ut bara men d duger..
gh
71
ghosty
325i 88:a (turbo)
slipa knottriga detaljer lite först sen lägger du en grundfärg som bygger på så sätt får du bort den knottriga ytan =D
Sterlinggrå borde funka, risk bara att interiören blir lite väl grå och murrig. Egentligen är jag inte så förtjust i interiördetaljer i bilens färg, t ex de oceanblå listerna i Volvos "Ocean Race"-modeller. Men grått är alltid stilrent och snyggt.

//Chrille
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Alu färg går allti hem :)
Jag skulle nog inte ge mig på detta. Tippar att du sänker bilens värde genom att göra så. Byt till andra lister istället om du inte är nöjd.
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Byta lister kan han väl göra om han inte e nöjd efter han målat..spelar väl ingen roll :)
Fast han kan även sälja sina nuvarande lister och köpa nya...
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Ja d finns säkert en miljard varianter :P Men om d nu skulle bli kass kan han ju köpa original eller styling grejer eller gå te skroten å skaffa nåra..
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag har bestämt mig för att inte måla någonting. Trä är mysigt.

/M

Min bil:
Länk
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Haha okej :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.