|
|
|
|---|---|
|
Vet någon vart man kan beställa ett lättat svänghjul..?? har någon erfarenhet av olika fabrikat!?? BMW Z3M-POWER FOR EVER | |
|
För er som inte är släckt med Saida... så skall svänghjulet passa till en M-Roadster 97 Glömde skriva det! BMW Z3M-POWER FOR EVER |
|
|
prata med MH-GRT ( Manuel ) han kan få fram från 6kg uppåt. Det beror på hur lätt du vill ha och hur nervös tomgång du är villig att acceptera :-) Jag tror att originalet ligger på 13 KG. Det blir stor skillnad om man nu räknar med att 1kg på svänghjulet motsvarar 20kg av fjädrad vikt vid accelerationstillfället :-) |
|
|
Hur måga är det som provat.. eller kör med lättat svänghjul.. är skilnaden så markant i ax... att det är värt det.. vad är för och nackdelar..!?? ojämn tomgång? och mindre segdragning minskar vridmomentet. ??? BMW Z3M-POWER FOR EVER |
|
|
Jag har för mig att Emm här på forumet hade en från MH-GTR i sin MCoupe. Jag läste också en tråd om någon sam hade en UUC flywheel och var rätt missnöjd... Och sedan så har väl alla Jönköpings M couper det genom Manuel antar jag :-) Jag hade en sån i en E36 320 på nittiotalet och det var lite irriterande med att tomgången var så ojämn. Men jag har inget att jämföra med angående accelerationen för att jag köpte bilen med lättad svänghjul. Men stämmer det med 1kg svänghul=20kilo fjädrad vikt i accet så måste det ju kännas... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.