AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
721

Prisvärd E39?

re
169
reference
330daT -02
Är i bilbytartankarna, jag har hittat en bmw 525tds -97 Fullutrustad, automat ser ut i bra skick, 31500Mil

89.000 kr... (vill bli i väg med gubbmercan)

På KLbil här i luleå www.Klbil.com

Är den prisvärd? vad brukar rackla vid 30k?
bm
8
bmw x2
530i-89
530i-88
jag skulle nog hellre åka till sthlm om jag va du å kolla på den svarta som en bilfirma har! 18300mil -98 kostar 95000 men är nog värt å lägga dom slantarna extra! å vad som börjar rackla vet man aldrig! beror ju helt på hur bilen är körd å hur dom skött bilen! med lite tur behövs inget bytas å med otur en hel del!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
dieslarna är inte så populära söderut = tillfälle att köpa billigt.

Tänk på att ingen köper en bil som rullat över 30 000 mil till fullpris, köper du den så blir det svårt att få igen pengarna. Tänk också på att dieselbilar är rent generellt mera svårsålda än bensinbilar, vilker är en stor fördel för dig som köpare.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Miper335
nu skriver jag ju ifrån "södern" men jag tycker att det låter skitdyrt för en 97:a överhuvudtaget!

Du nämner inte om det är en Touring men hur som helst är det för dyrt.

Milen behöver man nog inte vara rädd för om den är skött som den skall men det gäller ju alla bilar.

Däremot är det som Mugge säger att ingen vill betala för en bil som har gått så långt vilket blir ett problem om du vill sälja den igen.

En bilhandlare brukar sucka djupt vid inbyte som har gått 18000 men då han skall sälja den så är det "inga problem"

Fråga honom om vad han vill betala för 325:an så får du det svar som 525:an BORDE kosta!

Lycka till.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.