AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
721

Bmw M50tic

Gialloturbo
M50 med en kkk24 från audi.
Ic från samma bil,Reglerbar kolv mellan grenrör och downpipe (istället för wg), sänker laddtrycket lite med med skaplig respons.
sen sätter jag en pysvesventil på insuget som jag sänker laddtrycket med till ca 0,5. då har jag ju kvar responsen eller hur?
oljan tog jag vid oljepumpen uppe vid filtret och returen ska jag borra i tråget till.vattnet tog jag från spjällhusets tempmätare.
ny koppling med starkare tryckplatta, motorn är för övrigt orginal, vad kan jag vänta mej för effekt vid 0,4-0,5 bar?
Gialloturbo
glömde:: det är en -91a,,utan vanos,, visst kan jag köra utan dumpventil vid så lite laddtryck? visst får jag ett kvittrande ljud från turbon då?
Säg att kolven styrs av ladd eller avgastryck... Ja, utan dumpventil får du ett skönt kvitter, tror inte det är hälsosamt för turbon, fast vem vet om det spelar nån roll vid ett sånt lågt laddtryck.
Gialloturbo
kolven är inte reglerbar av varken ladd eller avgastryck det är en skruvkoppling som regleras manuellt.,,det är ett klent rör mellan kopplingen och downpipe. borde kunna sänka laddtrycket lite med den fast ändå ha bra respons. sänker sedan yttligare med en pysventil poå insuget kopplad till mellan lmm och turbo.
Du behöver ju alla avgaser du kan få för att få bra respons.Sätt på en fet säkerhetsventil på insuget som dumpar allt över önskat laddtryck och låt turbon ladda bäst den vill. Bästa måste ju vara att få tag i en turbo som kommer tidigt och inte ger så högt tryck. Prova en diesel turbo, det kanske funkar.
Gialloturbo
ja det låter kanske bra... ska iaf prova..
jag ska ut i helgen,

kolla bilen
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.