AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
801

Eftermontera störtbågar på Z3a?

Hej!

Har planerat att införskaffa en Z3a av lite tidigare modell (billigare) och vill kunna framföra den på bana säkert, då krävs ofta störtbågar. Har hört att dessa inte fanns på de tidigaste modellerna och att de inte går att eftermontera? Vilka år var det så? Vilka årgångar kan man eftermåntera på?

Tacksam för svar!

MVH / Alexander Eklöw
Acme Racing Team
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Alexander,

Här har du allt du behöver veta:
Länk

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Räkna med ca 10.000kr med bågarna och alla plastbitarna innan Du är klar. Plasten lika dyr som bågarna. :-( Monterade förra året och förutom en säkrare bil så ser den brutalare ut med bågar.

Alla M bilar som är svensksålda har bågar (tror även 2,8 & 3,0 hade det som standard i Sverige). De enklare modellerna saknade dock bågar om jag inte minns fel, liksom de flesta importbilar..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Lönar sig ALDRIG att eftermontera saker. Ska man köpa något ska man se till att köpa något man är nöjd med från början, annars kommer det svida i penningpungen.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Highway Star: Håller med i normala fal, men inte i just detta. Den enda stora skillnaden på importbilarna är just att många saknar bågarna och bilarna är klart mer än 10K billigare än de få svensksålda som finns..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Kanske går att få tag på original för en billigare slant på bildelsbasen om man har tur ocskå.
Jag har mina orginalbågar liggandes och skräpar, om nån är intresserad.

Mvh D:son

tackar alla för era tips!
Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
D:son jag är klart inresserad

vad skall du ha för dem?

bmwjonsson@hotmail.com

BMW Z3M-POWER FOR EVER
Vet inte alls vad man kan med och begära men säg runt 1500:-
Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
D:SON = SÅLT..
1500kr får du!

Ring Mig så får du adress och njag sänder över pengar till dit konto
070-2296480

MVH Peter

BMW Z3M-POWER FOR EVER
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Härligt att höra att det finns andra som inte vill kräma ut varenda öre ur sina beg grejer.. Nya kostar bågarna ca 5.000... Bmwjonsson, det behövs en hel del plastbitar också, men det står i Hobbes länk ovan. Tror de landar runt 5.000 nya (Kanske D:son vill sölja dem med)

D:son: Varför monterar du inte dem?? Låter som om Du gör någon riktig ombyggnad!!

/Caspar

Z Go-Cart 26/11 15.30 Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.