AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.404

Vad skulle ni ge för en skruvad 540 Touring?

To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Jag funderar på sälja min "pärla"? men tycker det är jättesvårt att sätta ett pris eftersom mätaren är skruvad. Bilen fungerar som den ska och ser fin ut men dom 15,000 milen som står på mätaren är långt ifrån verkligheten. Det jag lyckats få fram är att den nog har gått nånstans runt 30,000+ men det syns inte på bilen.
Vad är rimligt att begära för den tycker ni på Expert panelen?
Beskrivning av bilen finns på den här länken Länk

Mvh Thomas
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Är det där BMW original frontspoiler? Bara en fundering...är inte så insatt i E39!

Min Bil - Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den ingår i det som kallas Aerodymanikpaket Länk.
Det mer vanliga kallas M Aerodynamikpaket Länk

___
//Ulf
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Vill minnas att den hette M-spoiler när jag beställde den, tyckte det var lite märkligt eftersom den inte ser ut som på M-paketet. Jag passade på att få den monterad när bilen var inne på BMWs plåtverkstad så den är riktigt snyggt monterad med skarven lim-spacklad och hela stötfångaren lackad. passade även på att montera bakspoilern från samma aeropaket (tror jag) och sedan ny lack på huven när ändå färgsprutan var igång ;o)
Jag har nog plöjt ner 20-25,000 på godis och uppfräschning så det gör det extra knepigt att prissätta den.....
parolof
30,000+ mil på så kort tid? Inte illa
Mkt lurig att prissätta, jag vågar mig inte på någon chansning....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag gissar på 60-70kkr... Den du köpte bilen av kan du inte inleda en juridisk process mot denne då?
Asken
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
80.000:-

------
Länk
Länk
735
Håller med Asken!
Ngnstans kring 65' tror jag e rimligt, med tanke på bensinpris och inte helt billiga reservdelar till en 540 som gått långt och kanske kan behöva en del...
Bilen är snygg med facelift, snygga fälgar, och rätt färg. Minst 70 gissar jag. Dessutom så finns säkert folk som vill köpa en bil med 15000 på mätaren skruvad eller ej...
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Bilen har ju allt utom elstolar och dom 540T som gått en del i annonserna är ganska snikigt utrustade. Visst är det märkligt att nästan alla BMW -99'or till salu gått runt 10-12000 mil??

Någon som har erfarenheter av Tradera eller likande? an auktion kanske är en vettig lösning..

Asken: Jodå jag jag har processat mot säljaren och det var ingen lek! Jag bestämde mig för att sköta allt själv eftersom jag har en del juridiska kontakter på jobbet och så fick jag jätte bra hjälp från Motormännens jurister.
Det jag lärde mig av det hela är att advokater är ena riktiga skojare, säljaren anlitade en advokat och vilken dåre!! han blå ljög mig rakt i ansiktet och försökte skrämma mej att lägga ner men jag hade säkra fakta från flera håll så jag höll mig kall och stod på mig. När jag sedan gav advokaten ett ultimatum: "betala innan nästa Fredag annars lämnar jag in en stämning hos tingsrätten" så tog det 2-3 dagar så hade jag pengarna på kontot :o)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gott att höra att du fått kompensation!

Prismässigt tror jag kring 70'.

___
//Ulf
Tror som Asken.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tozzy: Gott att höra att det finns folk som inte får göra som de vill hela tiden, de flesta milskruvare komerm tyvärr undan... Antar att du inte vill berätta vem det är....
Prova att höra efter med PErre på bil&motorteknik nästa vecka han brukar ha rätt vettig koll på värden och om nån kan va intresserad av bilen som sådan också.
Lycka till!
Asken
PS Tradera är min erfarenhet på bilborschyrer bra men bilförsäljningar inte. Där brukar jag anlita en handlare istället, de är proffs. Prova ring 08245700 hälsa från mig han kan nog hjälpa dig annars om han vil ta i en milskruvad dvs.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Asken: Jag är ganska säker på att han jag köpte bilen av inte är den som skruvade mätaren, däremot så tror jag nog han visste om att det var något fuffens med bilen. Jag vill inte nämna några namn men bilen bodde i Skara trakten....

Jag har planerat att lämna in bilen hos Perre nu i höst så då kan jag passa på att fråga honom, tack för tipset
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.