|
|
|
|---|---|
|
Hej, Mitt fjärrlås fungerar inte ibland (ingen av nycklarna) på min 530´ touring 02, någon som har några teorier ? Jag har sökt på forumet men inte hittat något.. Ibland när jag kommer ut till bilen så måste jag öppna den med nyckeln. Det händer inte jämt men någon gång i veckan.. Mvh Jimmy | |
|
Batteriet i nyckel? ___ //Ulf |
|
|
Läste inte så så bra...Om båda nycklarna strejkar vid samma tillfälle så är det nog något annat.... ___ //Ulf |
|
|
Hej hopp. I min 540 -2002 finns inget batteri att byta i nycklarna. Det sker en elektronisk uppladdning när nyckeln sitter i tändningslåset. Har råkat ut för liknande med mina båda nycklar, dock inte lika ofta som Jemej. Vet inte säkert vad det är men har precis fått reda på i en annan tråd följande: Om batteriet understiger ett visst Volt-tal kan inte elektroniken i bilen garanteras, med andra ord, för lite kräm i batteriet= problem med elektroniken. Det kan ju inte skada att ladda batteriet och se om problemet kvarstår. Det ska jag göra ialla fall:) Lycka till. Vh/ Kermit. |
|
|
Ok, Ska prova med det.. Mvh Jimmy |
|
|
Har just bytt min 528iaT till en 540ia och jag har samma problem,var inne i en verkstad men deras computer kunde inte finna problemet,lovade forska vidare.Jag skall också försöka ladda batteriet.(först provade de ett system med att sätta nyckeln i låset steg 1 och hålla in den runda(mittersta) och sedan trycka på öppna knappen 3ggr långsamt,menade att det normalt funkar.) |
|
|
Bättre sent än aldrig ;-) Det funkade med att ladda batteriet !! Tack grodan kermit ! Mvh Jimmy |
|
|
Jemej: Ett nöje att kunna bidra med lite hjälp:) Vh/ Kermit. |
|
|
Jag har råkat ut för detta en gång när jag stod parkerad bredvid en e39:a. En kollega påstod då att det berodde på att bilens säkerhetssystemet kunde hindra mig från att öppna bilen med fjärren om det fanns fler bilar med samma typ av lås i närheten. Då skulle man vara tvungen att öppna "manuellt". Är själv skeptisk till denna teorin men å andra sidan har jag aldrig haft några problem förutom denna gången. Någon som vet om det kan ligga nåt i detta? Jens |
|
|
Mitt problem med nycklarna har inte lösts ännu,utan jag har fått mera problem.Installerade en Wepasto med fjärrkontrol och när den programmerades till bilen funkade den inte,dvs startade ej från bilens display.fjärrkontrollen startade wepaston,men det började ej blåsa varmt inne i bilen,dvs den vill ej heller samarbeta med bilen.bytte också ut det gamla 55A batteriet mot ett nytt 100A exide och installerade en defa batteriladdare.Tänkte att nu var jag garderad mot alla problem,men förtagången jag inte kopplade batteriladdaren på (hade ett dubbelt skift 16timmar och när jag var på väg hem startade inte bilen,så nu hamnar jag hålla på batteriladdaren hela tiden för att få bilen att starta tills jag får bilen till service 29.11 jävla nutids eloktronik sade att de behöver hjälp från bmw Tyskland med problemet,så sitter här och hoppas att allt något sånär funkar till dess,men vart i helvete försvinner strömmen?Lovar återkomma när och om de får problemena lösta och vi går mot kallare tider så får väl inhandla en bärbar jumpstarter för ingen är så villig att ge starthjälp pga chanser på problem men elektroniken i sin egen bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.