|
|
|
|---|---|
|
Länk Skröna eller verklighet? jag har då aldrig sett/hört något liknande | |
svavelvinter |
jag såg också den annonsen nyss, låter konstigt ? :) |
|
Ingen som vill maila o kolla? Verkar högst osannolikt! Min Bil - Länk |
|
| Enligt vägverket har den 141kW, som övriga 325i har. Låter intressant, har aldrig sett något liknande faktiskt. | |
|
Då var jag inte ensam att undra vad detta kan vara för "limited edition". Har aldrig sett någon sådant. 328: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
Det är inge fejk, finns sånna, läckraste detaljen på dom e ytterdörrhandtagen, som det är gjuten text i kläppen man öppnar dörren med, "BMW MOTORSPORT", + alla andra emblem inne å ute m limited editiontexten på Seastreams Garage -no compromises Länk |
|
| Jasså? Riktigt läckert! Undrar vad en sådan betingar för värde? | |
svavelvinter |
coolt :) svårt att värdera en sådan kärra antar jag, säkert svårsåld för de pengarna den borde vara värd också? nån smo vet vad det är gjort med motorn i en sån då? om den nu har 240hk |
|
Ja, skulle vara intressant att veta. I och med att den är reggad som en "vanlig" 325 så borde inte försäkringen och så vidare vara dyrare heller. Undrar om det finns orginal dokumentation från BMW motorsport om vad som är gjort i motorn.. ? Jag skulle gärna vilja ha en sån, hade jag inte min bil som jag har nu så hade jag säkert slagit till på den om priset skulle gå att diskutera en smula. Lite för högt miltal för att vara en entusiastbil ändå, coolt att ha en speciell 325:a då det finns dröser med dem i varje hörn.. |
|
|
Som sagt det skulle vara intressant att veta vad som är gjort på den. För i ETK´n så räknas den som en vanlig 325:a och det finns inga specialdelar att få tag i. _______ //Niklas |
|
|
Tror tyvärr inte på att det släpptes nån specialversion med 240hk. Då hade det stått i briefet när bilen togs in och då hade det även stått i bilregistrets info. BMW Motorsport handtagen satt ju på M5 winkelhock och passar säkert på E36 också. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Sen undrar jag, om man nu har en "limited edition", varför man inte tar fler bilder på instegslister, dörrlister, handtag för att visa mer specifikt vad det är man säljer. En bil på håll ståendes på en gräsmatta som enda foto är knappast det effektivaste sättet att sälja en "limited edition". M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Instämmer med dig STEPHAN. Skulle jag sälja en "limited edition" skulle jag framhäva så mycket möjligt att det är en "limited" genom att just plåta det som skiljer sig från alla andra 325:or. Kort på motorrummet, finns kanske text med "BMW motorsport", så som Alpinorna ser ut i motorrummet, eller M bilarna. Ja, den bilden säger ju inte mycket. Jag skulle gärna vilja prata med försäljaren men det skulle kännas lite dumt att ringa på något jag inte avser att köpa, vill ju inte slösa hans tid direkt. Å andra sidan skulle det vara intressant att få detta bekräftat på något sätt om det rör sig om en "limited edition" eller nått som föregående försäljare har tutat i den nuvarande försäljaren som har fått för sig att han har en "limited" när han i själva verket har en motorsport stylad (och M3) vanlig 325i Coupé. |
|
|
Precis ringa o slösa tid. Men när en säger att den finns och en annan säger att den inte finns så undrar man ju. Sen tror jag nog att BMW hade registrerat den med 240 "hk" Istället för 192 som det står. Verkar ju som ingen här inne har hört talas om någon Limited edition så då lutar det nog mot att han blivit lurad av föregående ägare eller liknande :( |
|
| Precis kanske inte snällt att ringa o slösa tid ska det stå! | |
|
Hej, Hade inte USA ver av M3´an 240 hästar ? Kan kanske vara en sådan motor som sitter i då.. Mvh Jimmy |
|
| Jemej: USA M3-motorn är väl på 2.8 eller 3.0-liter?? | |
|
Jo, det har du rätt i.. Man jag tänkte att den kanske har fått motorn utbytt till en sådan.. Lite långsökt kanske... Mvh Jimmy |
|
| USA m3an är väl en strokad m50b25 om jag inte har fel.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.