AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.313

Hur montera ned dörrsida?

Ve
4
Veyron
Z3 2.8 Coupe -00
Hallå!

Finns det någon som kan beskriva hur man monterar bort dörrsidan (förardörr) på en Z3 Coupe? Centrallåset har slutat fungera på förardörren så jag antar att dörrsidan måste bort.

// Veyron
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Annars lämnar du in bilen. Bytet kostar 1500:-, och då är matrialkostnaden den allra största delen.
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Länk

Där har du instruktion... glöm inte skruven bakom "airbag"-märket i bakkant på dörren om du har sidoairbags!

Lycka till!

/Magnus
Veyron,
Kan du göra mig en tjänst om du ändå tar ner sidorna? Kan du kolla hur "hockey stick" listen sitter fast på baksidan av dörrsidan?
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Hockey-stickern sitter fast med en massa plastpiggar som är nitade (genom smältning av plasten) på baksidan. Man får skära vid varje "plastpigg" för att få loss den.

//Hans
xoa:
Om man skär loss hockeysticken, går det att sätta i nya plastpiggar för att återställa den, eller är de en del av hockeysticken, så att man måste köpa en ny hockeystik?

/ Fredrik
xoa: hur får jag best på plats den nya? varm skruvmejsel ?
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Jag använde en lödkolv (liten 15w) med en rund spets. Stack den i centrum så den mjukande och tryckte till den snabbt med en hård träbit. Varm skruvmejsel funkar säckert också bra. Det behövs inte så mycket värme för att trycka till "piggarna". Viktigt bara att hålla emot på andra sidan så den "nitar" ordentligt. Att återställa den gamla funkar inte så bra. Köp en ny och passa på att lacka den i bilens färg eller i silver som jag gjorde. Kostar ca: 300 kr per sida, vill jag minnas.

//Hans
Det är just det jag har. Har köpt en lackad från nån här på förumet men har inte haft tid att sätta dit det...lödkolv såklart! att jag inte själv tänkte på det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.