AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.336

Goodwill på rostig E46

gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Suck... har redan fått bakluckan bytt pga galvsläpp. Huven började bli full av stenskott, så en ny hade suttit fint. Inget galvsläpp hittade man där men däremot ytrost bakom framblinkersen. Inte så lätt att se, ännu värre att komma åt. Men det är inte svårt att räkna ut hur resten av motorrummet kommer att se ut i framtiden eftersom det bara är grundmålat.
Jag antar att det är som med all annan rostskyddsgaranti att det ska vara hål genom plåten för att den ska gälla, men frågan är fri; någon som fått ytrost åtgärdat på goodwill?
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Prova att söka det finns över 50 trådar på rost AND e46.Fick min baklucka bytt förra veckan.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Hur många år är garantin på e46?

20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Det är sex år.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Hade du bott i sthlm så kunde jag rekommendera ngr aukt. bmw verkstäder där du skulle med stor sannolikhet få din huv bytt. det fick jag!

Men problemet är att E 46 :an är en J....a stenskotts magnet..min huv var också fullt med stenskott, av ngn konstigt anledning blir nästan alla e46:or bombade med stenskott på huven....

design fel :-)

Ngn som kan förklara kanske?

BMW M-POWER
vilken bmv verksta kan du rekomdera om rost
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Hur blir det med garantin på den nya bakluckan resp. huv som är monterat i år? Är det nya 6 års garanti på dem?
Nej, 6 års garanti på bilen som helhet. Ingen ny garanti på nya karossdelar.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan: Två års garanti är det på utbytesdelar (baklucka/huv etc). De berättade en av de anställda för mig på Förenade Bils plåtverkstad när jag frågade. Ett års garanti är det ju på alla verkstadsarbeten som BMW utför. Däremot är det ingen garanti på omlackering av rostiga delar.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Risken är nästan 100% att rosten kommer tillbaks när du lagar rosten o lackar om skit..n

Enda sättet är att byta ut den del som är rostig motorhuv eller bagagelucka eller dörr

Bmw3:

har du problem kan du vända dig till bilcentralen i segeltorp , dem är väldigt schyssta när de gäller sådant.

BMW M-POWER
Kristoffer: När jag frågat så slutar iaf rostsskydds garantin att gälla efter 6 år även om hela blen är utbytt. Garantin den lämnar på utfört arbete är ju något annat och har inte med rostskyddsgarantin att göra.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Tack för infon ang. garantin på de utbytta delarna.
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Det blev en ny huv med kan jag meddela. Det gäller att leta på rätt ställe bara :), vilket var under isoleringen i mitt fall. Tyvärr klantade lackfirman sig och fick göra om jobbet, men nu har jag iaf en ny huv. Ett tips till alla som får karossdelar utbytta är att syna lacken under den starkaste lampa ni kan hitta, för kvaliteten på lackjobben kan variera kraftigt. Det gjorde jag och hittade en massa defekter, bl a verkade någon ha petat bort ett dammkorn med fingarna strax innan klarlacken lades på. Något märkligt att de inte monterat en färdiglackad huv kan jag tycka. Titansilver är ju inte den ovanligaste av färger...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.