|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har precis köpt mig en serviceåterställare som kom på posten idag. Just nu lyser en grön lampa, det innebär att det snart är dags för service? För efter vad jag har förståt så lyser alla gröna när bilen är nyservad. Men nu till själva frågan? Hur vet jag fall det är inspektion eller oljeservice som bilen ska ha gjort? Eller Det kommer också att lysa sedan när den orangea lampan börjar lysa? Bilen är fresten en en 320i coupe 92, om det gör någon skillnad? Mvh Christoffer | |
| När den orangea lampan tänds så kommer det en text eller symbol om vad som ska göras. Tror nog att alla BMW har samma system. | |
|
Okej, då är det inget konstigt att jag inte vet vad som ska göras än då. Bara att vänta tills den sista gröna lampan sloknar innan jag drar igång med servicen då! Tack för hjälpen! Mvh Christoffer |
|
|
som sagt så kommer det stå ja när den orangea lampan lyser fint :P Har du servicebok till bilen så kan du väl oxå där kunna kolla vilken service det rör sig om? |
|
|
Tyvärr är den lite otydlig. Nu när jag i fortsättningen ska serva bilen ska jag rita en kladd i serviceboken då också? Är detta lönt? (Har som ni nog listat ut precis köpt bilen och detta blir första servicen) Mvh Christoffer |
|
|
Jag brukar återställa mina service-lampor med en test-lampa jag... mkt billigare variant... =) hehe En fet bil är en bil som är diskret snyggt stylad |
|
| bmwcinom>>>> hur går det till med test lampan??? | |
|
Bara att gjjorde stift 7 i diagnosuttaget å slå på tändningen tror jag... kommer inte ihåg riktigt, står i datorn på jobbet hur man skall göra... En fet bil är en bil som är diskret snyggt stylad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.