AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.469

Handbroms wire E30 325

To
3
Tomas_A
Bmw 325 -88 (turboprojekt)
Hallå!

Det är så att jag har ett par om handbromswiren på en 325 E30.

Jag har sökt en del och fått hyffsat klart för mig, men det är ett par saker jag skulle villja få bekräftade.

Jag skulle ta ner bakvagnen för att byta bussningar och diffklump och behöver då såklart lossa på handbromswiren. Jag fick loss själva wiren från mekanism bakom bromsskivan, men höljet vägrade släppa från navet. Jag vart då less och klippte av hölje och wire.

Men nu sitter det väl kvar nån sorts hylsa i navet samt i "röret" som går in i bilen?

Räcker det om jag på något sätt får bort dom hylsorna, då är det bara att sätta ditt nya höljen samt wirar?

Tacksam för svar!

/Tomas
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Ja, rören är ju fasta i bilen, kompletta vajrar med hölje kostar runt 200:-.
To
3
Tomas_A
Tack så mycket!

Finns det något bra tips hur man får ur resterna från wirehöljet ur rören? Hylsorna från wirehöljet sitter alltså kvar i rören, samt i naven.

/Tomas
svintoleffe
När jag böt förra bilen, då gungade jag loss dom, typ bröt, då do garanter<t har rostat fast, så gunga upp o ner på dom, då vidgar du röret, o då ska du få ut dom.

Länk Bimmern
MVH Leffe
To
3
Tomas_A
Jag förstår hur du menar, men problemet är att dom gått av vid kanten på röret, det sticker alltså inte ut något.. Men det löser sig nog på något sätt!

Tack för svaren iaf!

/Tomas
sa
77
salmon
323i -84 e30
320i -89 e30
gjorde detta idag och mina hadde rostat "lite" och jag fick borra ut hylsorna i bär armarna. jobbigt som farn innan man viste hur stor borr man vågade ha typ 15mm.

//s
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.