AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
649

Bmw 525 1a Touring?

Visa användare
17
Ekner
525i Touring -92
i regbeviset till min 525 Touring -92 så står det under "Handelsbeteckning": Bmw 525 1a Touring.

Vad står 1a för?

Sedan så har jag kollat upp skatten: Skattevikten är 1810 Kg men skatten är på hela 2500 Kr, hur kan det komma sig att skatten är så hög?
Skatten brukar ju vara max någon hundring högre än skattevikten, någon som vet varför min skatt är så hög?

M.V.H Ekner
gl
30
glenning
525ia-93
dom höjde ju skatten vid årsskiftet nu i år så så är det,det är bara att betala och se glad ut,(trögt)
Felskrivet, inte direkt ovanligt, var glad att du inte har en BWM, så har några BMWs blivit inskrivna, dock ska det gå att ändra till korrekt beteckning utan kostnad, hör med Vägverket.

Mvh Stephan
Visa användare
17
Ekner
525i Touring -92
Stephan, Så du menar att 1a betekningen inte betyder något alls, utan bara är en felskrivning när bilen reggades in i Sverige?

M.V.H Ekner
Ekner; Just så, det borde varit ett "i" i stället för ettan, som dom flesta andra 525iA Touring, mycket vanligt att det är fel inskrivet på fordon som inte är importerade av generalagent, vanligast under åren 95-00, bättre rutiner kom efter ett antal år i på importvågen, på min första importbil blev ett "B" en 8:a, sånt kan ställa till problem vid beställning av reservdelar(;

Mvh Stephan
Visa användare
17
Ekner
525i Touring -92
Då jag är ny på Bmw så undrar jag vad iA står för?
Frågar man inte får man ju inget veta :)

M.V.H Ekner
Visa användare
111
EBS
520i -88
i:et står för insprutning vill jag minnas och A:et står för automat :)
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
i för insprutning A för automat..
Mvh Andreas
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Attans:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.