|
|
|
|---|---|
|
Var på OK & gjorde en motortvätt,bilen startar & det börjar hugga om servon + att helt plötsligt så funkar inte tempen som den ska,har funkat klockrent innan motortvätt. Vad kan ha hänt? Länk | |
|
det kan vara när servo remmen har blivit blöt, min gjorde så när vattenpumpen gick sönder. och det har säkert kommit vatten in i kontakten till tempgivaren |
|
|
Tog loss den bruna kontakten & blåste ur den med munnen,lät denm ligga i luften i 5 min. Ja antagligen så e väl remmen blöt men det borde väl torka tills imorgon! Där emot när jag slår på & av med lyset så åker tempmätaren upp & ner (bilen ej igång) likadant med ekonomi mätaren. Kan det vara överslag eller nått & om ja så borde det väl torka & lösa sig själv över natten? |
|
| jo det är nog bara låta det torka, låt den stå i garage så det torkar helt och hållet. | |
|
Tog loss en kabelstam under insuget & det rann ut en massa vatten,hehe. Nu funkar temp som den ska. Servon funkar som den ska igen, remmen blev väl blöt. Visste inte att Bmw var så känsliga med motortvätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.