|
|
|
|---|---|
| Hej. Jag var nyligen inne på förenade bil för att lacka den ena dör. Sen hade dom lackat HELA siden för att inga färgskildnad skulle våra. Jag tyckte det var väldig mycke för att lacka en dör. Sen upptäcker jag att dom har repat mitt tak. Jag påpekar det, och dom säger att dom ska åtgära det. Men nu är min frågan.. en repa på ca. 10 cm. Behövar man omlacka hela taket, och i så fall hur kommer det att bli? Kommar där en färgskildnad att synas på taket? Den är cabonsvart. Sen ska framrutan och bakrutan och takluckan ut för att dom kan lacka taket. Jag har frågat om det går att polera upp repan. Men den är tyvärr för djup. Jag är tacksom om dom som kanske också har omlackat något på en cabonsvart bil, att skriva deres erfarenheter. | |
|
Jag har lackat om taget på en diamantsvart bil (också efter aukt bmw-verkstad repat mitt tak) och resultatet blev perfekt. Man kommer med största säkerhet lacka om hela taket (gjordes iaf för mig). |
|
|
Anledningen till varför de lackerar hela sidan är just för att ingen nyansskillnad skall uppstå. Det kallas meryta och är väldigt vanligt. Taket kommer lackeras om helt och hållet. Med tanke på att de inte är några direkta intilligande ytor så kommer inte färgskiftningen bli märkbar om de matchar färgen fackmannamässigt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Okay. Jag hoppas att dom gör ett bra arbete. Men om dom ska plukka ut båda bakrutan och framrutan ock solluckan.. kommar det att märkas på något sätt? | |
|
StigM3: Det SKA inte märkas på något sätt, om så är fallet ska du reklamera. Gjorde inte det på min bil (som också hade taklucka) |
|
| Acey: Nej jag vet, men jag har SÅ dårlig erfarenhet av Förenade Bil i Malmö... dom har ALDRIG gjort ett job åt mig, utan att jag inte har behövd att reklamera över jobbet minst ÉN gång. Men tyvärr är där så långt til nästa värkstad. Men dom sa på förenade bil at det säkert går att fixa repan utan att omlacka hela tacket. Det litar jag helt enkelt inte på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.