|
|
|
|---|---|
|
Tjena var påväg att köra om en lastbil imorse på 3an men just när jag stampar ner gasen så tappar bilen all kraft det känndes precis som att soppan tog slut sen röck den till 1 gång snabbt sen iväg igen helt som vanligt provade påvägen hem från jobbet stampa ner på både 2an och 3an med jag fick inte samma fel igen, nån som vet vad som kan ha hänt? | |
| glömde skriva att det är en 528 -97 | |
|
Tja kanske kam/vevaxelgivare dålig |
|
| När bytte du soppafilter senast? | |
|
Kolla efter sprickor eller hål i insugsslangen efter Lmm //BMW-Kimmo |
|
|
Hej Powder80 hur gick det?? |
|
| jag har bytt bränslefilter men jag vet inte om det var det som var felet eftersom jag bara upplevde det där problemet 1 enda gång | |
|
kanske relät som styr pumpen i tanken flippade ur just... Full gas Spar tid... |
|
|
(Tja kanske kam/vevaxelgivare dålig ) föreslog jag tidigare jag hade samma problem efter en tid kommer proiblemen oftare tillslut får du en så dålig frörbränning att katten tar stryk låt en verkstad kolla felloggen mvh.... |
|
|
Jag har också upplevt ryck ibland. Det har hänt när man stampar till med hög växel. Även lite hackig gång när den är kall. Kanske jag har samma problem...Kan man kolla kam/vev-givaren? /ninja |
|
|
nu har jag haft samma problem 2 ggr till vad tycker ni jag ska göra? samt vad kommer era förslag att kosta ;) hade tänkt börja med det billigaste...hehe.. |
|
|
Hade samma problem med min e 39a och det var en kamaxelgivare. Kostade 1600 på bmw i Luleå med byte och nollställning av felindikatorn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.