|
|
|
|---|---|
| har någon haft detta problem? upptäkte en pöl idag på höger sida.. kan det vara nån enkel liten packning? | |
|
Har för mig att någon på forumet har haft problem med detta.. dock hade han inte särskilt stort läckage utan snarare 10-20 droppar över ett dygn eller så? Om jag kommer ihåg korrekt så var det en plastslang som byttes på hans bil... /Marcus |
|
|
Är du helt säker på att det är kylarvatten? På höger sida sitter spolarvätskebehållaren (bakom framhjulet). tänkbara fel är att något läcker där. Slangkopplingen till ljusspolningen skjutit isär vid skarven i höjd med stötfångaren. och att det därför dräller spolarvätska i från spoilern fram. (Hade det felet när jag köpte min bil). Kondens vatten från luftkonditioneringens dränering vid vxl-lådan kan uppfattas som läckage. Försvinner det kylarvätska? . står det vatten i botten på plastpanelerna under motorn. rinner det ut med motorblocket någon stans? Kolla alla slangar. vattenpumpen. Försök att lokalisera var vattnet kommer ifrån med motorn igång. |
|
|
DarkLight: Kan har varit jag - det var främre kylarslangen som behövde bytas. Wilhelm Svenselius |
|
| ja jag har behövt fylla på med minst en liter på två veckor, och nu en liter på två dagar. så det är definitivt kylarvätska, ska boka tid på bmw idag, synd att det är så svårt att komma åt själv och titta/laga.. | |
|
dessutom är det två pölar, en precis under där man fyller på (har inte spillt) och en mitt under höger motorhalva (något större pöl) |
|
|
Du är inte ensam bmwa . Min har läckt ytterst lite under en tid, tills förra veckan. Nu får jag fylla på 1 liter varannan dag. Ska kolla upp vad kyalre kostar + montering . Men bmw ska inte göra det , för då KOSTAR DET PENGAR :) Och det låter faktiskt som om vi har läckan på samma ställe... Mvh Richard |
|
|
bilen inlämmnad på bmw och de säger; kylaren läcker ny + montering =6000 kr och det kanske behövs en termostat+monterning= 2000 bilen har kört 18300 mil, går de sönder så tidigt? vågar man lita på dem? är det en bra ide att ta den till en billigare verkstad? |
|
|
OJ OJ OJ OJ.. det var inte billigt , är ju som att stjäla lagligt ! Jag fick ett pris på en ny kylare - 2500 :- Monteringen kunde han inte svara riktigt på vad de skulle kosta men han sa att det inte var alls svårt o byta själv. Obs ej bmw jag fick pris av , ett företag som ligger i mantorp som endast håller på med kylsystem. Mvh Richard |
|
|
hej vad heter företaget i mantorp? |
|
|
ja gav 2500 ink. moms för kylare till min förra 750 E38.. bytte den själv utan problem BMW CS #5139 |
|
|
Hej igen , kommer inte ihåg exakt vad det heter . Kan kolla emorrn , det är ett syskonbolag till svensk kylindustri som också ligger i mantorp. SKillnaden är att svensk kylindustri håller bara på med AC osv och de andra endast kylare.. Iaf en JÄKLA skillnad mot bmws priser men ändå exakt samma kylare :) Mvh Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.