|
|
|
|---|---|
|
Fick idag ett pris av Förenade Bil på vad det skulle kosta att lackera om motorhuven i samband med att bakluckan ska bytas på garantin och det tyckte jag vara ganska högt. Det skulle kosta ca. 4100kr (inkl moms) för huven och då sparar jag ändå 800kr (osäker på om detta var inkl el exkl moms) på sk ställtid. Läser man i ollika trådar på forumet så pratas det om 2-2500kr för en huv och det är även det pris jag kommer ihåg när jag för 2 år sedan bad om en offert på min 540. Är det någon som nyligen fått en huv lackerad? Och vad har ni då betalat. Lämnar ju helst bilen till någon som normalt anlitas av BMW-verkstäderna. Ska köra inom Löddes billackering i dagarna och kolla vad dom ska ha för samma jobb. ___ //Ulf | |
|
Det låter dyrt, halva priset så börjar det bli rimligt. |
|
|
Förra året fick jag offert på 4000kr via BMW i Göteborg (de lackar externt). Perfekt resultat. /M Min bil: Länk |
|
|
Programmer: De var ganska saftigt får man säga. Normalt är 2000-2500 kr för en huvlackering. Jag har goda erfarenheter av Fors i Dalby samt Lacktyl i Ängelholm. http.//www.lacktyl.se har klart konkurenskraftiga priser och lackerar åt Påarp bland annat. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Länk skulle det vara :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Verkar som om arbetskostnaden skiljer sig markant mellan storstad och resten av landet... Men så har ju vi storstadsbor så feta löner också. /M Min bil: Länk |
|
|
Enligt killen på Förenade Bil så hade det nyligen skett en prishöjning vilket var en del av förklaringen. Till ovan nämda pris så kan jag ju dra av 10% i BMWCS-rabatt vilket för att slutsamman hamnar på 3700kr. Men det känns ändå i saftigaste laget med tanke på att detta är ett arbete som görs i samband med annan lackering. Dom har ju lång väntetid för tillfället vilket ger mig tid att kolla runt efter alternativ. Wendtan: ska kolla dina förslag. Ängelholm är ju en bit bort men frugan jobbar ju där så det kanske kan vara intressant... ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Maila mig, så får du mer info. Tegel: Märkligt att din feta lön inte återspeglar ditt bilval :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: visst är det ;.-) Min bil: Länk |
|
| För 2000 kr ska du nog inte hoppas på nåt kvitto. När jag fick min huv omlackad gick det på ca 3500-4000 vill jag minnas. Med kvitto. | |
|
4000:- är ett normal pris med kvitto enligt min lackerare. Dom som fått en huv lackerad för 2-2500:- har nog inte fått något kvitton?? Jag vet oxå att han tar 700:- plus moms för att lacka ett tanklock!??!? Mvh Björn Länk |
|
|
Programmer: Att lackera något via BMW är alltid mycket dyrare då de debiterar normaltaxa för detta, dvs 1000-1500kr/tim. I stort sett tar alltså BMWs lackerare 1300kr bara för att köra igång färgsprutan :-) Har ingen erfarenhet att lackera om motorhuven men som jämförelse fick jag ett pris på över 4000kr för att lackera om bakluckan på min 328 hos Lödde Billack för snart 2 år sedan. Antar att det bör kosta ungefär lika mycket att lackera om motorhuven. Anlitade istället Delckers lackering i Lund (Gunnesbo) som gjorde det för 2500kr inkl moms (2003). Jag hade hört positivt från andra angående denna firma men blev inte 100% nöjd med resultatet. Så jag kan inte rekomendera denna firma. Har anlitat Lödde billackering 3ggr (via BMW) och det har alltid blivit ett mycket bättre resultat. Fors billackering i Dalby är nog firman jag skulle rekomendera istället. De har ett mycket gott rykte och gör ett bra jobb. Jag fick i stort sett samma pris som hos Delckers när jag kollade för två år sedan. |
|
|
Har min inne på lack nu. Betalar 3500:- för huven ena framdörren. Mvh Mattias Alpina CS:016 Alpina Gemeinschaft:249 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.