|
|
|
|---|---|
|
Hej Då jag inte kan något inom området skulle jag behöva lite expertishjälp. Om man har Navi pro med tv-funktion kan man då ta ur naviskivan och sätta i en dvd-film och få upp bild och höra ljud? Eller kan man bara höra ljudet och inte få någon bild? Eller fungerar inget av det? Om man kopplar till en extern dvd verkar det efter att ha läst några trådar att man bara kan få in monoljud, är det så eller finns det någon väg runt det så man kan få stereoljud? Finns det något sätt (firma) att koppla bort fartspärren till tv? Vore mycket tacksam för svar /Petter | |
|
Själva DVD är ingen garanti att man kan se på DVD filmer. Det måste finnas någon mjukvara som tar hand om avkodningen av DVD materialet på DVD skivan så att reslutatet kan presenteras på TV skärmen. T.ex Media Player i Win XP eller vad man nu använder för mjukvara för att kolla på DVD film på datorskärmen i Windows miljö. |
|
| Så det betyder att det inte går att titta på dvd? Eller finns det mjukvara till e90 eller är det lätt att lägga in? | |
| ryk 330xi : Är inte helt 100% säker på det dock så misstänker jag att det inte gåt tyvärr. Någon som har en E90 eller E60 med Pro navi borde kunna testa det. TV funktionen har inget med detta att göra då det endast är en TV-tuner som kan ta emot TV-signaler och visa dessa på den interna monitorn. | |
|
Ditt resonemang låter vettigt så du har nog tyvärr rätt. Tack för förklaringen. Då har jag bara dom andra två frågorna kvar sen är jag fullärd inom ljud och bild i bmw ;-) "Om man kopplar till en extern dvd verkar det efter att ha läst några trådar att man bara kan få in monoljud, är det så eller finns det någon väg runt det så man kan få stereoljud? Finns det något sätt (firma) att koppla bort fartspärren till tv?" |
|
|
ryk 330xi "Om man kopplar till en extern dvd verkar det efter att ha läst några trådar att man bara kan få in monoljud, är det så eller finns det någon väg runt det så man kan få stereoljud?" För att få stereoljud måste den inbyggda förstärkaren i Navigatorn klara av det, tror dock inte att den är konstruerad för att kunna återge stereoljud utan endast ren mono ( en kanalig ljudåtergivning ). Röstkommandon kommer ut via en högtalare tippar jag på. "Finns det något sätt (firma) att koppla bort fartspärren till tv?" På tidigare BMW navigatorer gick det utmärkt att koppla bort fartspärren via några enkla kommandon via knapparna på själva navigatorn. Skulle förvåna mig mycket om det inte gick att åstadkomma samma sak på nya E90/E60 med navi PRO. Återigen, någon som har en E60 som har testat det? Info finns säkert på några tyska forum. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.