|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag har ett konstigt fel. Min E34 går lite varm (marginellt över mitten). Det beror troligtvis på min kassa viscokoppling. Kör jag normalt, upp till 140 händer det inget men om jag ökar farten eller om jag kör lite mer aktivt så går tempen upp - även det relaterar jag till taskig viscokoppling. Det roliga börjar om jag slår på värme för att "hjälpa" till med nedkylningen - då RUSAR tempnålen upp mot det röda på stubben. Vrider jag ned temperaturen så sjunker nålen igen. Allt funkar tills jag höjjer över + 20 grader. Någon som har haft något liknande eller vet hur det elektriska fungerar - tempgivare kontra temperaturreglage inne i kupen osv ?? Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Nix, inget med viscon att göra, den hjälper dig bara om du kör sakta. vad gäller nålen och det lilla, har du säkert luft i systemet. Hade liknande problem med min, sök på min signatur så hittar du den länken och lite vad som föreslogs. Att den flyger iväg till det röda när du hjälper till verkar konstigt, borde ju bli tvärtom, men jag tippar på att du har luft i systemet. Hur länge håller sig nålen på det röda när du vrider på värmen? *BAWORAK* |
|
|
jag tippar på att du har luft i systemet. MVH-V8 |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det går inte in på det röda utan ligger starx under. Hur länge är hela tiden så länge som jag har värmen påslagen. Slår jag av värmen så sjunker det . Skall prova byta temostat när jag byter kylarvätskan inför vintern. Skall då lufta ordentligt. Så en bra visco ger ingen hjälp i högre farter? Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Kävlingepågen: Visco kopplingen hjälper bara till vid lägre farter typ inne i stan o.s.v. Kännetecknet på att den är dålig är ökad temp vid ex: stadskörning ca: 30km/h o tomgångskörning. Så jag tror inte de är den. Är nog som dom andra säger. Luft i systemet. |
|
Ok! Hittat felet. Självklart så var det h20 pumpen. Vid losstagning så den helt ok men när jag tog tag i skovelhjulet så märkte jag att det satt lite löst. Det gick att vrida rel. lätt 350 grader för att sedan bli trögare för att sedan bli lättare i 350 grader igen osv osv. Satte i en helt ny pump - fyllde på systemet - masserade alla slangar en stund. Startade och öppnade nipplen en gång = klart. Nu ligger tempen "nice and steady" :) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.