|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet var man kan köpa en skräddarsydd baslåda till en e46 cab | |
|
Jag är oxå lite intresserad men till E36 cab. Har en baslåda som låter riktigt bra nu men den tar på tok för mycket plats. ---> Länk ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Micke: Jag byggde nyligen in en baslåda i min cabbe med dubbla 10" det är inte alls bökigt utan det ända du behöver tänka på är att vinkla skivan med basen/basarna lite extra då en 10a brukar ligga på ca 25 cm och det är precis så högt utrymmet under cablådan är. mvh |
|
|
Frippey: Har du några bilder? Var satte du slutsteget? Har du original växlare som sitter mot ryggstödet? (Bakom basen i min bil.) ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Frippey: ok de låter ju som en bra ide ..har du basreflex ut i skidluckan då eller ...vad använde du för basar jag hade tänkt mig mds så fall eller har du något bättre att rekomendera mvh jonas |
|
|
Micke: bygget är inte avslutat riktigt jag har två steg som jag monterar på en skiva som jag klär och monterar mot lådan. bilder kommer vid färdigt bygge. jag har ej org. växlare sitter en på samma ställe som bet. fast vänster sida. Jonais: Då lådvolymen blir väldigt liten så är det sluten som gäller enligt mitt tyckke. jag använder mig av två MDS basar.. inget märkvärdigt. men jag har monterat bort skidluckan för at få in trycket i coupén (hardtop) och detta är ett måste för att få snärt i basen. mvh/F |
|
|
Frippey: Ok, men har du bilder under resans gång så är jag spekulant på att smygkolla lite. Har planer på att bygga något vettigt i vinter men har inga vettiga ideér. Vill ju dessutom inte ta bort eller flytta växlaren. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Det kan jag ordna. Det du kan göra är ju att helt enkelt bygga lådan lite lägra precis runt om växlaren eller om du nöjer dig med ett element så behöver du ju inte heller så bred låda. mvh |
|
|
Hur gick det med ditt bygge?? Sitter själv och funderar på vad man ska trycka in, orginal subwoofern är jo ingen höjdare precis. Cosmo |
|
|
Jag är också inne på att slänga in en baslåda i min e46 cab. Någon som har erfarenheter utav detta får gärna dela med sig med bilder osv.. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.