|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har sen en tid tillbaks haft ett irriterande knack i bilen ,ganska tyst och specielt när jag släpper på gasen.Engagerade flera mekar på Borg`s bil,konstateras kan att det inte är ventil,vippa eller lyftare det hade hörts.Hörs bäst inifrån men väldigt svagt utanför,det är dessutom varvrelaterat.Lösa oljepumpsbultar kom upp som en möjlighet men kändes långsökt då jag muntligen fått löftet av Bmw säljaren att det var fixat.Bilen införskaffades i Juni med nygjord service 2 har sen dess kört cirka 500mil och är i mycket gott skick.En teori kom upp att det kan vara den pumpen som sköter bränslereturen men det är som sagt svårt att lokalisera var det kommer ifrån. Hissade för säkerhets skull upp bilen ,rev ner tråget och alla bultarna satt så pass löst att jag kunde dra samtliga med handen innan jag spände till ordentligt. Knacket finns kvar och nästa teori är att den plastskena som styr kammkedjan kan vara dålig och ligga mot. Nån som har erfarenhet av liknande symptom,är inte direkt orolig,bilen går som fan och enligt datorn ligger förbrukning på 6,7 /100km!!!! Mvh ,Dic. | |
| Ingen?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.