|
|
|
|---|---|
|
Jag var å köpte mig en vinterbil igårkväll, en 316i -90... gick bra förutom mycket ventiltick! Så jag tog min nnya bil till jobber imorsen gick hur bra som helst sen när jag skulle åka hem på kvällen så började den tvärgå dåligt det är licksom att varvstoppen skulle va flyttad till typ 3000 vrav/pm, licksom om den skulle gå i nått nödprogram eller så. Är ungefär som att köra en diesel då varvstoppen går i RIKTIGT tidigt. och tillslut så började den gå jätte dåligt gick knappt att varva 1500 varv, då var jag tvungen att stanna å ringa efter en kompis som kunde skjuta mig till mekonomen, där köpte jag spridarrengöring, nya tändstift och en nytt bränslefilter, monterade det och bilen gick helt perfekt igen, till jag hade kört ca 4 mil då började samma procedur igen.!! Så vad kan detta vara???.. mycket tacksam för den som har några ideer och tips! Mvh 100% Original Länk BMW M3 Din dröm - min vardag | |
|
ursäkta för min riktigt dåliga svenska:-)........... hade sååååååå bråttom. 100% Original Länk BMW M3 Din dröm - min vardag |
|
parolof |
går bra efter att ha svalnat alltså, kan vara tändspolen, prova att slängbyta med en frisk |
|
Kan vara dålig bränsle pump. Men det kan även vara så att några lyftare är riktigt dåliga ( du sa ju att den tickade mycket) När oljan blir varm orkar dom inte hålla emot och ventilerna öppnar inte helt enkelt, detta i kombination med sliten kam som snarare är regel än undantag på dessa motorer blir ju inte så bra. |
|
|
hej! jag har lyckats spåra felet till soppapumpen, precis som du skriver. Ström kommer till pumpen, men den ger varken ifrån sig nått ljud eller levererar soppa. Kan tillägga att bilen är stendöd nu... blir nog att inrikta sig på en ny bränslepump, om den inte går att renovera?? är det samma bensinpumpar till i stort sett alla E30 Eller? Mvh 100% Original Länk BMW M3 Din dröm - min vardag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.