|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tror ni behövs fixas & vad kommer det att kosta? | |
|
Det beror mest på hur bra du vill ha det. Allt från några hundringar till många tusen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Kunde jag ju lista ut själv... |
|
|
Om du inte ska göra jobbet själv så får du nog räkna med att det blir billigare att köpa en nya bil utan rost. Det där rostangreppet på bilden såg rätt illa ut. Du kan nog räkna med att det är dubbelt så mycket rost som kommer fram när du börjar riva i det. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Bättre svar än så är svårt att ge utan mer information... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Finns det inte utbytes sparklåda?Eller är det svindyrt med jobb & allt?Bilen är besiktigad Oktober ut så man lär väl få en 2:a på detta! Detta var det absolut värsta stället på bilen,ser okej ut annars. |
|
| du får väl inte en 2a för lite rost :) | |
|
hmm trodde att man fick det på sparklåder!! |
|
| Min gamla 525i -89 såg ungefär lika illa ut höger fram. koppen till original domkraften låg i bagaget när jag besiktigade den, det gick bra ändå. Men man kan aldrig vara säker för det ska ju ge en 2:a. | |
|
Jag kan ju höfta>> "ca 2-3tusen" kanske du kan få det fixat för..med allt. En tröskellåda får väl ha "åtminstone" ett 20-30cm bortrostat parti innan besiktningen säger något om det,så det tror jag du inte får en 2:a på Jeppe? Mvh Janne. |
|
|
Har ett liknande problem med min bil, har genomrostat de sista 30 cm av balkarna på båda sidorna. Gjorde en bildiagnos inan köpet och besiktningsmannen trodde inte att det skulle påverka besiktningsresultatet. Han verkade väldigt kunnig på området. Snackade med en verkstadskille och han sa att vill man ha det snyggt får man byta ut de rostskadade områderna med en utbytesdel som inte va så dyra. |
|
| Jag skulle smacka på lite hammarlack och fortsätta köra bara. Det där är inget att oroa sig för. Verkar vara sådär på var och varannan e34. | |
|
För att en rostskada i en yttre sidobalk ska bedömas med en tvåa ska skadans utbredning vara minst 50cm eller 50% av balkens tvärsnitt. Vad man kan se av bilderna ska den alltså inte underkännas vid en kontrollbesiktning, utan bedömas med en "bra att veta". Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| En ny tröskel kostar runt 1.500 per sida. Lackjobb på dessa två hamnar nånstans runt 2.500:-. Sen ska dom monteras men det kan man ju göra själv. Var noga med karosserikitt bara. | |
| En ny tröskel kostar runt 1.500 per sida. Lackjobb på dessa två hamnar nånstans runt 2.500:-. Sen ska dom monteras men det kan man ju göra själv. Var noga med karosserikitt bara. | |
|
Montera själv!!Dom ska väl svetsas fast,alla kan ju inte svetsa el har tillgång till sånt. |
|
|
Tjena Var får man tag på utbyteströsklar till en e46 sedan? Mvh, Adam |
|
| Nät, spackel och hammarlack:) | |
| jag hade likadant på min.. kapa ur all den rostiga plåten o gjorde ny plåt hemma i garaget:) sket i domkrafts fästet men man kan ju förstärka innan om man vill ha kvar det. gjorde så på båda sidor tog mej inte ens en dag. kostnad blev 150 kr för en stor plåt plus lite svetstråd:P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.