AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.652

Kära BMW, vad glad jag är att slippa dig!

Det fanns ju en kärlek där.

Men nu är hon såld.

Och det är så skönt, på något vis. Att läsa om andras bekymmer. Inte med nid i blicken utan med en lättnadens utandning. Det hände inte mig, denna gång.

Underbara bilar, men ibland orkar man bara inte. Eller hur känner ni?
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Bilar kan gå sönder även SL bussar,cycklar m.m.
Jag orkar i alla fal :)

Mvh Dannel

-Never feel sorry for yourself.-
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Gamla BMW's kostar en slant att hålla rullande(äh..det gör ju nya också :))...Men,visst ibland önskade man väl att man hade en riktig sk*tbil som bara rullade utan att behöva göra ett smack,vare sig tvätt,service eller ens byta däck ;)))

Men man tycker ju samtidigt att det är en smula kul med bilar,annars så skulle man väl köra omkring i en Hyundai Santa Fe,nallebjörnsdesign :))))

Mvh Janne.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Måste bara fråga>>>Vad fick du för 735:an?

Mvh Janne.
Paap Reeder
... en granne kom till mig idag och rådfrågade om sin Rover 200? nånting.
6 år gammal knappa 7000 mil. Servad enligt bok. Försiktigt körd.

Vad är då detta att skriva om?

BILEN ÄR SLUT!!

ABS tänds. Kransarna såg slut ut. Generatorn bytt en gång och kommer att behöva bytas en gång till ... gått 300 mil!??!
Läcker oil som en ... jag vet inte vad.
.... och nu. Vattnet försvinner en masse. Inte en droppe vatten under. Den eldar nog upp vattnet på nått sätt.
En annan granne har en volvo skåp ... typ 2003 eller nått sånt. Vilka historier man får höra.... och ändå är den körd på trailer från Hissingen och hade 3 km på mätaren när han köpte den.

Jag tror på BMW ... men de måste få sin omvårdnad.

MVH /// Paap R
Janne: Jag fick vad jag begärt.
Personligen e jag förbluffad över "kvaliteten" på min vinter/surf bil en VW från -82, 3000mil på ett år o det enda utöver oljebyten blev nya tänddelar(rotor,lock,kondensator,brytarspetsar samt tändkablar),kostnad ca 400kr på Biltema.

BMW:n har rullat på felfritt den med, men på den bilen är jag bra mycket petigare än på den andra, minsta lilla antydan till att något inte är som det skall resulterar i en noggrann kontroll samt byte av suspekta delar...

Vinterbilen har ju bra me skavanker om ja ska va helt ärlig, eller vad sägs om läckande bensin-påfyllningsrör,malande hjullager,läckage från tråg packningen o det bästa av allt, växelådan blev de hål i pga en klantig mekaniker(då kopplingen byttes av föregående ägare) så all olja rann ut...Detta har jag lyckligtvis lyckats täta med "plastig-padding" i kombination med silicon, har suttit där i 3000mil iaf:-)
Så det blir lite att göra innan besiktningen men inget som är omöjligt, tur att bilen saknar nämnvärd rost iaf:-)

Jag måste bara berätta! Efter att ha haft en massa irriterande fel på min 520 E34, var 100 mil var det nått, Spridare, svårstartad, startade inte ibland,lampor som slocknade hej vilt i instrumenteringen, m.m. Allt vart åtgärdat och nu...

Har nu kört 2000 mil drygt och inte ett enda problem! Inte ett enda!!! Går som en klocka och bilen är ändå en -88!

Nybesiktigad U.A nyligen!

Lite rost och så i skärmkanter men så var det när jag köpte den för ett år sedan också!

Tacka vet jag E34!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Har haft min 2002a som "åka till jobbet bil" nu i ett år.Det enda felet som jag haft/har är att däcken tar i skärmkanterna i bak vid fullt blås på 1an:)

ps inga större saker på resten av flottan heller,abs givare på 316,länkarm på 520in.740 nada rep endast service tror den blir kvar för alltid.

Mvh/Micke

Länk
Ny bmw 02 sida
zupra1
// bentley...

Förstår dig verkligen...har varit med om det mesta när det gäller min(a) Bmw:s...(den ena är såld)...väntar bara på att byta dämpare/bussningar runt om på min 528i-96 + serva den helt å hållet och...ja...sedan skall den åxå väck.Inga större fel på den nu förutom att jag nyligen fick en liten bula bak på v-bakdörr ( B&W) så irriterande.Hade precis fixat alla bulor innan semestern.Fick sedan en bula till
(bakre kofångaren)l utomlands - på köpet.Stulen antenn baktill och mina kromade ventiler försvann för 4:de gången - inte så ovanligt att det händer...ooo-nej!Motorbyte i Juni så att...visst,jag har haft problem med den stup i kvarten under fem års tid.
(Svensksåld motor i den numera...nu går den bra) ;)
Hela tiden har det varit något och varje månad har man velat å spränga den i tusen bitar.Nu har jag kört 1500 mil helt problemfritt - helt sanslöst!Har tvekat lite om jag skall sälja den mest pga att den går så förbannat bra nu - men...nope...nu skall den väck!

Blir nog en Avensis diesel - 177hk.Tyvärr så är dom så fruktansvärt tråkiga att köra.Och plastiga.Och intetsägande.Och fula.Och ger upphov till ångest när man ser den plastiga rattkringlan med Toyota-emblemet varje morgon när man sätter sig i den i garaget på väg till jobbet.Och mm mm - MEN - dom pajar sällan och är grymt pålitliga.Tyvärr.
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Hmm- säger bara (medveten om att vissa tar det som ironi), köp Alfa! De problem som uppstår (efter 1990) är enbart elfel, typ c-lås och elhissar, även dessa är ovanliga dock.. I övrigt, skottsäker motor (V6 Och rak 4). Grymt roliga att köra, och galvade upp till tak. Dessutom- de är Nästan gratis!! =)

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Grejen brukar vara den att när man köper sig en vagn får man fixa en massa skit som tidigare ägare försummat eftersom han/hon ändå skulle sälja. När man sedan fixat alla felen och vårdar vagnen väl brukar det rulla på. Bästa köpen gör man när man någon påbörjat fixandet men givit upp strax innan mål.

//Magnus

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
alfatok, jag hade funderingar på en begagnad 156:a men efter att ha forskat lite närmare så avstod jag. Precis som du nämner var det en del elfel som kan vara ganska dyra att åtgärda.

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
156an har även rostproblem... men visst är alfa fina dom också.. skulle gärna vilja ha en 166 V6..

BMW CS #5139
Faktum är att när man dyker in här och ser 30 st nya inlägg om nya fel på nya användares bilar så blir man än mer övertygad om att tja, man kan ju åka kommunalt, SJ och även taxi ett tag. Bil är dyrt fan!
Paap Reeder
... ju mer man skriver upp desto mindre råd får man.
Tänk om man genom åren skulle listat alla fester, sprit och onödiga grejor som varit kul .... man skulle inte fått råd med just någe ...

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.