|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Några citat... Greven säger: Varför hackar du på BMW-förare så fort du får chansen (som att dom måste bevisa nåt, eller att dom kör som svin jämt), det är så löjligt och oproffsigt. Robert Collin säger: Sådan herre, sådan hund. Olika typer köper olika bilar. De som köper BMW vill nog ofta bevisa något. ------ Hasns säger: Varför envisas exempelvis Mercedes och BMW med att hålla kvar vid bakhjulsdrift? Robert Collin säger: Jag skrev i en krönika i auto motor och sport för ett år sen: För att den sista idioten inte är född! Det blev ett herrans liv. Men så är det. Bakhjulsdrift är macho. Om kvinnorna fick välja skulle alla bilar vara förnuftigt framhjulsdrivna. Hela kalaset... Länk ------ Länk Länk | |
| Då är det bevisat. Robert Collin är en kärring. | |
|
Grodan: Tydligen är Ferrari den bästa bilen men vänta är det inte en bakhjulsdriven.... Ferrari-fan säger: Som inbiten Ferrari-fan så undrar jag vilka Ferrari-bilar du har testat och om du tycker att de är världens bösta sportbilar? Om inte vilka är det då? Robert Collin säger: Jo, jag tycker att Ferrari är bäst. Först var det mest myten, men numera är ju bilarna så bra. Jag har kört 355, 360 Modena och 456 GT. Mums! |
|
|
Ytterliggare några citat: Fredrik säger: Kan du inte kommentera hur NI kunde utse BMW 523i till världens bästa bil? Trots bakhjusdrift... Robert Collin säger: Vilka vi? Lexus säger: Följdfråga: hur kan xenox vara en bluff när de ger markant bättre sken. Det är bevisat både i teorin och praktiken. Kan du utveckla ditt svar lite. Robert Collin säger: Det är ju inte det. Bilindustrin vill att vi ska tror det, men jämför själv. Eller titta i Aftonbladet Bil som kom ut i går. |
|
| Det är sånt skitsnack att alltid påstå att Bmw förare måste hävda sig hela tiden.Tycker snarare att alla andra bilister försöker hävda sig och köra om till varje pris när en bmw ligger framför dom.Har pendlat mycket i sommar mellan Falkenberg och Växjö och även om man hållt ca110km/h på 25an så är det framförallt Saabar och Volvos som ska förbi även om det kommer mötande trafik | |
|
SAAB 2,3t, svart kombi och Volvo V70 2,4, grå? (typiska företagsbilar för kontorister...) Isf har jag också varit utsatt, med min DIESEL-BMW. Höhö. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
starre// Vi kan väl citera Collin själv: "än är inte sista idioten född" :) ------ Länk Länk |
|
| Sveriges mest självgode motorjournalist. Iövrigt säger jag INGENTING. :) | |
|
Angående Xenon så håller jag med, mina 3 senaste bilar har haft Xenon pga att det varit standard utrustning, men inte skulle jag betala för det... värdelöst, eller värt lite...för mig. Om jag ser 63m eller 69m i mörkret bryr jag mig inte om, skulle det vara markant! skilland så skulle jag bry mig, men det är det inte... Bakhjulsdrift: Roligt, men en framhjulsdriven med LSD och välbyggt chassi (alltså inte McPherson uphängning etc.) är också roligt :) |
|
|
Jasså ni menar fransosen, Citroen till hela folket...han är ju en riktig stekare den där killen. Har aldrig gillat den killen riktigt, och då är det inte för att han har skrivit detta om BMW, men han är inte partisk. Han har en förkärlek till franska bilar, har för mig att det va Citroen som han tyckte va så brutal. |
|
|
haha jo han har ju sina åsikter den mannen =). Men det är ju många som tycker rwd funkar bättre än fwd, kan tyckas knepigt lr hur? Men jag föredrar RWD ;). Allt annan är ju "felhjulsdrivet" haha! DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Men herregud? Ser ni inte skillnad på Xenon och vanliga lysen? Det här är första bilen jag äger med Xenon, och skillnaden är ju enorm? Jag har aldrig sett vägskyltar/markeringar reflekteras på detta vis? Dom lyser ju i mörkret? Om ni trodde att ni skulle få 100m sikt istället för 70m så har ni nog missuppfattat poängen med xenon. Köp Bosch Super Mega Big Knick Hella deluxe om ni vill se låååååångt. |
|
|
Hallå, chattet är nästan 5 år gammalt... Men visst, han har samma inställning fortfarande! Citroën är fortfarande guds gåva till mänskligheten liksom resten av den franska sophögen. Efter år av nöjda BMW'ägare har han väl mjuknat lite men han är enligt mig en mer gubbig och praktisk biltestare som helst använder bilen till att åka till Sälen... Visst en Volvo eller SAAB kanske är mer praktiska bilar för ändamålet men som bilköpare nu visar så är det inte det praktiska folk är ute efter alla gånger. Det är därför dom försöker göra framhjulsdrivna bilar mer körglada (Ford C-Max t.ex.) och designen har fått mer betydelse än den praktiska funktionen (Nya SportCombi'n t.ex.). Kanske gråter Colin över utvecklingen och drömmer säkert mardrömmar om nya SAAB, som kanske blir bakhjulsdriven och som kommer göra att den blir helt livsfarlig. Dessutom tar det plats och det blir trångt.... Jag håller med honom att det är livsfarligt att göra en framhjulsdriven bil överstyrd bara för att göra den körglad. En framhjulsdriven bil klarar inte det konceptet. Robert Collin säger: "Agila är ett koncept att bli glad åt. Liten, kompakt, billig, snål och RYMLIG! Jag gillar den!" Heltsonika säger: Köp den och åk till Södra Frankrike! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Va det inte Collin som försökte köra ifrån polisen för ett tag sen i sin fransos? Polisen tog han ganska lätt med sin V*l*o :) |
|
|
Leffe säger: Hur kom det sig att du blev motorjournalist? Robert Collin säger: En slump, som allt anat i mitt liv. På Teknikens Värld hade dom sett att jag hade en Citroën (jo, redan på den tiden) Det var en Padda, en DS 21 Electronic. Teknikens Värld tyckte att det räckte som merit. Rolex säger: Hmm.... Behöver detta verkligen kommenteras ytterligare...?? - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Minns med avsmak "Död åt bakhjulsdriften" där han högt skröt om när han kört ifrån Polisens sunkiga Volvo 740 i en ny, fin och framhjulsdriven 850. Hans närmast besatta intresse för luftfjädrade skitbaguetter av tvivelaktig kvalitet speglar onekligen hans personlighet :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Citat: "Gurra säger: Vad anser du vara en bra första bil för en 18-åring? Robert Collin säger: En krocksäkerbil som inte inbjuder till fortkörning. Jag tror att en gammal Saab 900 måste vara den bästa nybörjarbilen." Ja det är ju bättre att ungdomarna kör ihjäl sig genom att understyra rakt in i något eller hur?... MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Kan säga att herr Collin diskuteras rätt vilt på STCS-forum också! Där är han Saab-hatare som älskar Volvo. Fast det spelar mindre roll, jag tycker han är rätt värdelös ändå! Undra var han har att säga om min 9000 turbo. Jag personligen tycker att den är svårare att läsa än min förra bil (e34 520). När jag for från mormor och morfar idag så åkte bilen raktfram på grusvägen, inte sådär lagomt brett som BMWn gjorde. Tyvärr. (Den går iaf riktigt bra när det är rakt ;) ) MVH Erik _____ Bilen Länk |
|
|
Collin är en liten Jante-miljökommunist som anser att franska bilar är intressanta och att understyrning är trafiksäkert... det räcker för mig. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
| Det värsta är att han har bra betalt för skiten han skriver också. Hjärnan lossnade förmodligen när han snurrade med mercan. | |
|
Robert Collin är liksom Sveriges övriga motorjournalistkår en okunnig och inkompetent person. Biljournalisterna har fått sina positioner genom en slump och därefter tillsätts endast släktingar och vänner på redaktionerna. Någon efterfrågan av kompetens verkar inte existera. Collin erkände som exempel att han halkade in i branschen på ett bananskal. Sedan är det någon släkting vid namn Johannes Collin som nästlat sig in. Suck... Läser biltidningar på dass mest för att ha något att göra. Har aldrig egentligen brytt mig om vilken bil som vinner tester och så vidare. Jag anser mig själv vara bättre på att avgöra vilken bil som passar mig. Den enda biltidning jag respekterar är Automobil. En tidning som inte hycklar med sin subjektivitet och som gör tester som handlar om sådant jag är intresserad av. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.