|
|
|
|---|---|
| det verkar tom vara sa att de är lite billigare i Sverige, är inte detta märkligt? | |
|
Det gäller även E39 men allt som verkar billigt här hemma ter sig inte lika billigt när man "skrapar" lite på ytan...Gäller sannolikt också de billigaste bilarna i DE. Fördelen med DE är i första hand utbudet. Är du ute efter en speciell modell, utrustning, färg och skick så är det lättare att hitta den där. ___ //Ulf |
|
|
Men som sagt, denna fenomen upptäckte jag redan förra året, då jag åkte till Tyskland för att inhandla en E46, de var lika dyra/billiga där som här, så det blev åka tillbaks till Sverige istället och köpa en här! Jag hittade inte någon E46 där som föll mig direkt i smaken! Däremot här i Sverige såg hittade jag min nuvarande och då slog jag till direkt! Att bilarna äör nu lika billiga beror väl mest på importvågen, det gör att det finns mycket av samma vara och det leder till att folk sänker priset på sina bilar! ------ Länk Länk |
|
|
Jo tack, importbilarna ökar vilket gör dom Sv-sålda lite svårare att sälja. Har haft ute min bil på annons ett tag nu, men det är tight. Det är köparens marknad som gäller idag, finns ju hur mycket bilar som helst att välja emellan, bara välja o vraka |
|
| tror ni e46 kommer sjunka mycket i värde inom en snar framtid? | |
|
Jag gissar att det stora fallet på E46 kommer först när E90 börjar komma ut på begmarknaden, samt att importen tar fart. Precis som för alla modeller. /Johan |
|
|
Johan M3: Det stora fallet på E46 har varit i full gång sedan 2003, framförallt de utan facelift. Vissa av de tidiga modellerna har rasat med ca 70-100kkr i pris sedan dess. De modeller av E46 som lär genomlida värsta stålbadet under de kommande 2-3 åren lär bli de nyare premium modellerna (330i) med mycket extrautrustning som idag kostar en bit över 300kkr. |
|
| Jag hade min 330ci i ganska exakt ett år och förlorade ca 20.000 kr. Ska bli intressant att se vad en liknande bil står i om ett år. | |
|
20k på ett år inte så farligt acey, har försökt sälja min ett tag nu, omöjligt... Nåja, jag är så nöjd med den så jag har inte bråttom ändå |
|
|
Tror det finns flera anledningar till att bilarna har rasat som dom har gjort, speciellt e46. Först och främst så tror jag på importvågen. Finns ju så otroligt många bilar o välja på idag. Nya modellen som lanseras i början på nästa år kommer säkert göra sitt oxå. |
|
|
Geroge K: Vad har du för specs på din bil? Jag sålde min på 6 dagar, och hade nog kunnat sälja 2 till om jag haft 2 till likadana på lager till samma pris! |
|
|
Kan inte länka till den för då tas nog inlägget bort. Den saknar navi o taklucka, ganska välutrustad efter det. Många vill ju gärna ha navi i sina bilar har jag märkt, så ville jag ha, men det fanns inte många svsålda bilar med navi när jag kollade, så det blev utan. Men den är grymt fräsch (tycker jag) the_shadow6@hotmail.com jag kan maila bilderna till dig om du vill |
|
|
Mailar dig istället, men jag märkte inget av navi begäret. Min fd bil hittar du här: Länk Nu blev det lite offtopic här, ber om ursäkt. |
|
| acey du har mail... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.