AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.828

Hittat en M3 GT till riktigt bra pris

Sida 5 av 6
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Att köra numrerad M3 GT är att sticka ut på ett snyggt sätt, det är min personliga åsikt.Sen om den skulle tappa lite mot sina syskon är oviktigt om det nu är kännbart som vanlig trafikant bakom ratten.

mvh
bm
110
bmwm3gt
Bmw M3 Coupé -98
Bmw 320iT -00
vet inte om det har diskuterats här förr ang brg..tror det var så att tidigt i racing sammanhang så blev länderna tilldelade en färg på sina bilar så man kunde skilja dem från varann..och då fick england grön, italien röd, tyckland silver..osv...tror att det är därifrån det kommer..sedan om dom gick på jakt efter färg i en gammal hangar framgick inte..men inte omöjligt
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kan säkert vara viss sanning i det, men jaguar var inte först med BRG.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Dock lite märkligt att BMW valde att lacka denna vagn i BGR....den har ju inte direkt någon anknytning till Tyskland?
Klas; Det finns en teori som låter trolig i mina öron, GT:n ska från början ha byggts för den brittiska GT Cup - serien -95. Källa, "Benny 540" här på forumet: Länk

Jens
Mer onödig info, enligt tidigare inlägg av "alfatok" på forumet så är BRG ingen färg utan den är olika hos olika fabrikanter. Färgnamnet/färgen blev till när Mr. Bentley, på 20-talet såg träden speglas i sin SVARTA racer.

Jens
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Där ser man

Jens, ska vi inte köpa Johans GT tillsammans, vi kan ha den på schema?
Vi bor ju nära varandra!
;)
Klas, det var ju en strålande idé!! Sen kan vi åka på banträffar då och då med BMW Sportclub och köra varannat varv :) Ska vi säga en maxgräns på 500 mil var per år?

Jens
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha, japp! det blir bra!

Jag har nu fått tag på en trevlig engelsman , tillika M3 3.0 ägare som har erbjudit sig att åka & fotografera & provköra bilen åt mig! Vicken kille! :-)

Så nu får man personlig testrapport också!
BMW broderskapet går över landsgränserna!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
mosse: Kul, fram tills engelsmannen köper bilem framför näsan på dig! ;o)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hahahaha! tänkte tanken faktiskt! :-((
Han ska testköra en sväng & fota massa bilder, ska bli riktigt intressant, är den fin så sticker jag över!
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Vilket engelskt forum är det du har "raggat" hjälp från?

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
www.bmwcarclubforum.co.uk/
MKT trevliga killar!
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Ok, då får man kanske börja hänga där också. Snart har man inte mycket tid över för arbete på en arbetsdag... By the way, det verkar ju vara en toppenaffär du kan göra om bilen är fräsch. Är det billigt för att vara i England också? I så fall är det ju nästan lite konstigt att den inte är såld än. Men britterna vill kanske inte köra högerstyrt? Annars finns det kanske risk för att någon annan norpar den nu när de fått nys om den på det forumet också.

Länk

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag har första "tjing" handlaren lovade att inte sälja innan han kollat med mig... ;)
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Hittade din tråd på forumet, måste bara säga att internet är fantastiskt!! Det kanske är nya trenden, att ragga vänsterstyrda M3 i England. Verkar det finnas många LHS i England. Har du tips på någon engelsk säljsajt?

Länk

Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Låter kanon bra Mosse! När styr du kosan mot England??

Mvh
Björn

Länk

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

>Mosse
Det känns som att du sitter i en guldsits, vänsterstyrd, billig, får den uppkollad av Bmw entusiast. Kan knappt bli bättre!! Känns som en kalasaffär om skicket är OK.

Länk

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Björn...om allt ser bra ut (killen ska kolla bilen åt mig i morgon) så åker jag så snart jag kan.....
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Mosse: Härligt! Hoppas att den är i fin!
Nu ska jag ta ut M3:an och köra en fredagsrunda i stan!
Lycka till!!

Mvh
Björn

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.