|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
andreas_lofgren; Jaguars F1-bilar var väl målade i BRG?... Inte så värst framgångsrika iofs, men de klår nog en M3:a! :) |
|
|
Mosse ursäkta om jag klampar in och avbryter den heta GT diskussionen, men jag har en fråga direkt till dig eller någon annan som också skruvat isär BMW M3 E36 lysen. Består halvljuset av en vanlig glödlampa innanför glaset? "Low Beam Failure". Tänkte också fråga om du lagt något bud på bilen, hur mkt? Vad fick du för svar? Åandra sidan så tycker jag (min egna åsikt) att den är billig som den är och om man gör ett bra köp så tycker jag egentligen inte att någon tusenlapp hit eller dit spelar någon roll. Den är garanterat billg redan nu om man kollar GT priser på blocket / autopower. Man brukar ofta också få en bättre relation med säljaren om man inte pressar priset så hårt. Kan vara bra om det skulle bli något strul. Ofta pressar man priserna för att man vill känna att man gjort ett riktigt bra köp trots att tusenlappen egentligen inte gjorde så stor skillnad. Köp den om du vill ha den, men gör inte som alla galna tjejer som måste köpa grejer bara för att det råkar vara billigt = ) |
|
|
Tack för dina kloka råd Erik. Glödlampan monteras bakifrån i själva strålkastarhuset. |
|
|
Jaguars F1 bilar var lackerade i ljusgrön metallic, det skiljer väldigt mycket från den mörkgröna solida färg som ursprungligen var British Racing Green. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Nu har jag fått bilder på åket... Svårt att se då kameran ej var så bra. Inga dörruppslag vad jag kan se, eller andra bucklor, fin i inredningen, ej stolsvärme, stora datorn, rollo, ej taklucka, elstyrda stolar båda sidor, helt & snyggt, motorrummet var rent & fint det man kunde se, original fjäderbensstag på plats! Inga kanskrapade fälgar heller, bra däck, lite ytrost kunde ses på bakre bärarmen dock, men antagligen inget större. Komplett stämplad servicebok har faxats också. Får se hur jag tar detta vidare, om jag kan få den till priset jag bjuder så kanske jag slår till! |
|
|
Kamkedjan ska väl i dagens BMW hålla bilen ut? Och tror heller inte på mycket som "Spoilernytt" skriver. Läser inte den blaskan. Se&Hör är bättre:) Länk |
|
|
Kamkedjan och spännaren byts väl när man byter vanosen med tillhörande "växellådor" Det gjorde dom på min iaf. Klart att du ska köpa dig en GT Mosse!! Då får vi ta en litet race o sen vad den pallar för och kanske sudda ut stämplen som den "slöaste" M3 E36!! Länk |
|
|
1Björn: Du har så rätt! Tänkte ju inte så långt. Kom någonsin Sachs som standard på M3 E36? Länk |
|
|
bayerischemotor: Inte lätt o tänka på allt =) Jag vet inte om Sachs kom som standard på M-spisarna, möjligen från -98 och framåt?? Någon anna som har bättre koll på det?? Mvh Björn Länk |
|
|
Grabbar, hur ser era bärarmar (?) ut på M3:orna? Talar om den arm som man kan skymta i bakre hjulhuset, framför bakdäcket, det finns en synlig ///M logga stansad på den, det syns lite ytrost på den, den är visserligen utsatt för grus & annat slitage, men hur ser era ut....? Saknar dessutom takluckan på denna vagn, men en räääser kanske inte ska ha sån lyx! ;) |
|
|
Oj oj! Björn, din bil är TIGHT!! :-) hade glömt hur snygg den är! Om jag köper GT:n så får du påminna mig om bästa poleringsmetoden på GT fälgarna! ;) |
|
|
Mosse: Visst är den tight men absolut ingen oskuld =) Jag har slipat till min bärarm och lackat den mattsvart för att komma så nära nybilsfinish som möjligt. Det är inga problems med tips som polering!! Mvh Björn Länk |
|
| mosse: Var glad att det inte är taklucka, då får du en lättare bil =) Synd på dom tunga elstolarna, Ingen nytta att ha lätta dörrar osv när man smäcker i stolar som väger mer än medeljapanen. | |
|
Ja, 1Björn din bil är riktigt fin. Passar på att fråga om du har bytt strålkastarglasen fram någon gång för de ser ju verkligen splitt nya ut... Ska kolla bärarmarna nu, MVH |
|
|
Crisse: Jepp dom är nya! Det gör jättemycket på fräshheten med nya fina strålkastarglas! Ska byta dimmljusena till nästa säsong. Länk |
|
| Kanske är det så att många unga körkortsinnehavare inte uppskattar brittish racing green, medan vi äldre hökar är av annan åsikt. Detsamma gäller ofta omdömen om viner, whiskey, kvinnor ;o) Jag är helt på det klara att ge mig själv en GT eller B8 i examenspresent för att jag stått vid sidan av vägen och varit en flitig student (till fots). Det blir ingen mer 4-cylindrig bumse för mig inte. Med "hök" menar jag sådana som Mosse, Asken och kanske mig själv, som varit här ett tag. Vi som varit här längst kanske alla är kvar när jag åter får rulla till Brostugan i grönt... | |
|
Trots att jag är flera år äldre än bl.a. Asken uppskattar jag varken kvinnor eller viner i British Racing Green. ;-) Däremot är det en fin färg som pryder ett stort antal vackra klassiska bilar från Browns Lane. Dock inte min som är silverfärgad. Don't dream it, drive it |
|
|
En omdiskuterad färg, jag såg ett program om Jaguars historua på TV4 Fakta igår, där en del vagnar var i denna färg, en del passar i den, en del inte. Men efter att ha skådat Johans gamla GT så blev man ju helt såld! :-)) |
|
| Legenden påstår att BRG från början var överbliven flygplansfärg från VK II som Jaguar kom över mycket billigt. Fan tro't men det är en bra story. | |
|
Låter inte alls otroligt faktiskt, den gröna färg som Brittiska stridsflygplan hade är väldigt lik BGR! Kolla bilden! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.