|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Ulke, du är inte så påläst i änet tror jag.. ;) "men annars tycker jag att det mesta annat finns bättre på de andra E36 M3" Kan du utveckla den meningen lite.... |
|
|
Finns ju massor med bra saker på en GT som inte finns orginal på en vanlig 3.0:a. Alu dörrar,huv & hjulupphängningar är bra. Fjäderbensstag är bra. Uppgraderade styrboxar är bra. Vingen och fälgarna är ju skit snygga så det är bra. Det negativa är väl att motorkaraktären verkar vara lite tråkigare bara, inte lika rå som en vanlig. Annars vet jag inget som är bättre på min. MVH: Henrik ///M3 |
|
| Tack M3 Lover... ;) | |
Ulke |
Mosse Påläst är en definitionsfråga... Teknikens värld med flera har haft prestandatest på M3 modellerna i E36 karossen, dessutom samtidigt för att väder och andra förhållanden skulle vara orelevant. I detta test fanns M3 3.2 321hk, M3 3.0 286HK och M3 GT 295hk med, utgången av detta test visade att den som var trögast av de 3 var just GT-modellen. Jag kommer inte ihåg just varför den var slöare än de andra, men faktum kvarstår. Det jag menade med att det fanns bättre saker hos de andra E36 (kanske lite fel utttryck) var som man kan läsa en högst personlig åsikt och har mycket med smaken att göra..... JAG tycker till exempel inte att färgen är speciellt tilltalande eller ens andas RACE (murrigt grön, huvva). Sedan fanns den bara med en kombination skinn/mocca och i samma gröööna färg.... Denna andra avdelning av mitt påstående är ju som redan skrivits högst personligt och ingen behöver känna att de blir trampade på tårna för det...alla kan ju välja fritt. Dock tycker jag att om det skall handla om en lättviktsmodell och en bil med raceambitioner utöver vanliga M3, så skall det skilja mer än 20kg och den skall ha bättre prestanda - inte sämre.. //Ulke |
|
Ok, lite tankar.. "Teknikens värld med flera har haft prestandatest på M3 modellerna i E36 karossen, dessutom samtidigt för att väder och andra förhållanden skulle vara orelevant." Har jag sagt att jag köper en GT på grund av prestanda? Jag har ägt 2 st 3.o M3 & aldrig använt dessa till max, det finns inget behov av det... "Det jag menade med att det fanns bättre saker hos de andra E36 (kanske lite fel utttryck) var som man kan läsa en högst personlig åsikt och har mycket med smaken att göra....." Fattar fortfarande inte vad du menar med bättre saker...?? JAG tycker till exempel inte att färgen är speciellt tilltalande eller ens andas RACE (murrigt grön, huvva). Sedan fanns den bara med en kombination skinn/mocca och i samma gröööna färg.... Om du inte tycker att British Racing Green "ans andas racing" så måste du (förlåt) vara född igår.... "Denna andra avdelning av mitt påstående är ju som redan skrivits högst personligt och ingen behöver känna att de blir trampade på tårna för det...alla kan ju välja fritt." Känner mig inte ett dugg trampad på tärna, ler mest åt din okunskap om denna modell... ;) |
|
|
Ulke: Det var Bilsport som gjorde den testen och enl några trådar på forumet så var tydligen den GT´n som testades inte riktigt 100.. Mvh Jimmy |
|
|
Och bara för att du ska lära dig lite om British Racing Green eller "murrigt grön, huvva" som du kallade den, som "inte ens andas race" Länk Länk |
|
Ulke |
Mosse TYDLIGEN blev du ju trampad någonstans i alla fall.... Du framhåller min inkompetens om bilen ifråga, och det trots att det enda påståendet jag gjort FÖRUTOM mina högst personliga värderingar/åsikter är den att GT modellen prestandamässigt blev efter både den vanliga 3.0 och 3.2......och det är ju bevisat av folk som KAN mäta prestandan på ett riktigt sätt.... Inte meningen att klanka ner på GT på något vis, om det nu är din drömbil :o) ÅTERIGEN Åsikterna är MINA och jag behöver ej försvara dem på något sätt... //Ulke |
|
Allright, inte behöver vi klanska ner på varandra såhär! :-) Alla har rätt till sina åsikter, jag håller kanske GT:n lite högt, men det är ju för att jag anser den vara den ovanligaste & snyggaste E36:an...förutom Lightweight versionen då! ;) Peace! |
|
Ulke |
Gott.... Btw såg jag en lågmilare när jag kryssade förbi lite tyska siter... 8400 mil tillverkad 6/1995 :o) //ulke |
|
Håller med Ulke fullständigt att British Racing Green inte är en snygg färg, tycker den är urtrist faktiskt. Dessutom är det väl knappast någon som tävlat med den färgen sedan 70-talet? Det som talar för bilen är väl att den är rätt ovanlig vilket måste vara kul att ha på uppfarten. Dessutom verkar det ju som att pris osv är rätt fördelaktigt i detta fall. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Ulke, vad begärde dom för den? inte under 15.000 Euro va? | |
|
Det stämmer att Bilsport testade M3 och GT var den som gick sämst, men det kan ju ha varit som Jemej skriver något fel på den under testet. Riktigt fränt med en GT I alla fall. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
Är den inte boston-grön eller nåt liknande? Men BRG kanske inte är någon exakt specad kulör utan helt enkelt mörkgrön? |
|
|
Ulke; Precis som Carlén skriver så var det Bilsport som gjorde M3-testet, inte Teknikens Värld. Personligen så litar jag inte mycket på det som publiceras i "spoilernytt". Dessutom var det ju begagnade bilar i testet vilket gör det hela väldigt osäkert. Respekterar olika åsikter om utseendet på GT:n. Gillar personligen BRG väldigt mycket, speciellt på gamla brittiska racingbilar... Jens |
|
|
GT:n är den mest unika och coolaste E36 M3:an. Bara köp, mosse :) Är också skeptisk till Bilsports test, att GT skulle vara långsammare än en 3,0 köper jag inte utan mer insikt i testet. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
Ulke |
Mosse Tror jag snappade upp 14500 Euro, men man bör väl kunna skrapa av lite på det priset - även om den är lite speciell.... De flesta som lägger ut sina bilar på annons har väl en viss prutmån i beräkningen... En annan sak.. En kille jag känner har en M3 1998 som han funderar på att sälja. Vad kan man ge för en sådan, är inte sådär intresserad själv eftersom jag redan har fullt upp med bilar....men kanske kan hjälpa honom sälja den och ge någon här på forumet chansen till en bra deal.. Bmw M3 3.2 1998 Baby-blå (kommer ej ihåg färgnamnet - finns bara på M3 och som Individual) cirka 8000mil SMG 6-speed vitt/ljust skinn - elstolar stora H/K ljudpkt ECC - stora originalfälgar 17" bra däck / ej vinterkörd Importerad 2002 av Firma nytt/bytt - förutom slitage Kamkedja/tilllbehör (32000kr - kvitto finns/BMW sverige) Vanos (25000kr kvitto finns - bmw sverige) Framruta 1 månad sedan Full servad / alltid Bmw mycket fint skick - inga defekter NI som är kunniga.....vad är ett rimligt pris? mvh Ulke |
|
Ulke Fråga detta på värderingsdelen av forumet. |
|
|
Ulke: Varför är kamkedja bytt redan vid 8000mil? Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
PS. grabbar OM jag tar hem denna, låt oss samla ihop en vanlig 3.0 coupé , en 3.2 samt min & testa lite tider.... ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.