AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.826

Hittat en M3 GT till riktigt bra pris

Sida 1 av 6
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hejs!

Satt & kollade engelska bilannonser mest på skoj, när jag sprang på en "Le Mans Green" M3....

Med tränat öga som gammal M3 GT spekulant såg jag gensat att det var British Racing Green, rätt fälgar, GT läppen, spolierns, stolarna, paneler.... :-) detta är en M3 GT! dessutom VÄNSTERSTYRD!

Troligen har handlaren INGEN aning om vad han har....priset är 7.995 Pund, vilket säkert kan diskuteras med tanke på att den har ratten på "fel" sida...för Englesmännen.,....hehe!

Så nu kan man ju fundera lite...en fin GT med 2 tidigare ägare 13.400 mil....för 95.000:-

Se länken..

Länk
mosse:

låter som en god affär dessutom så kommer du in bmw träsket igen:)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jamen h-vete! har ju precis sålt min M3... :-)
Ska få lite bilder & info.
Vore ju inte fel att knipa en fin GT till detta pris....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Såg väldigt fin ut, och priset är helrätt för en blivande klassiker.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Nästan sånt tillfälle man drömmer om....men det verkar kosntigt att handlaren är ovetande om att han sitter på en GT!

Nåväl, jag återkommer med uppdatering när jag fått mer info från England! :)
Mosse: 8000 Pund får ja till ca 108000 Svenska kr....Eller har du bättre kurs än så hos din bank:-)

mosse:

varför är den reg 2004 1sept? kanske flyttgods från andra sidan?
Dawwe:

Min räknare säger 1097713:- minus sedvanlig prut 5-7%=102TK
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag räknar med en ganska BRA prutmån på bilen i så fall.
Kanske inte tänkte köpa, men kan vara ett bra tips för hugade GT spekulanter! :-)
Mosse, fin bil. Men som jag sagt förut, jag vet inte om du verkligen ska ha en BMW! = )

/ Ägare av BMW M3 -95 Limo, Avusblå.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha, Tjenare Erik!

Hoppas du är nöjd & att bilen fungerar som den ska...mycket M3 för pengarna det där... ;)

Nja, det blir nog ingen för mig.
Men ända sedan jag köpte min första M3 för 5 år sedan så var jag sugen på en GT....

Just nu ligger jag lågt!

Ha det bra!
/Klas
Hehe ok, förstår GT suget med tanke på att det är den grymmaste utav dem 3 e36 typerna.

Bilen går bra och jag känner mer och mer att jag hittat ett väldigt fint och välvårdat exemplar.

Fick laga en spricka i avgassystemet och nu går den inte upp i vatten temperatur riktigt. :S Men annars så går den fint. Tyvärr är väl säsongen slut snart bara.

Ha det fint!
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Mosse: Hehe så du sitter och surfar M3 annonser i smyg... :) Du kan inte leva utan M Power det är ju uppenbart, nu gör du slag i saken och slår till! Denna chansen kommer inte igen...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mosse: BMW igen?:D
Mvh
Asken
bmw,m3
någon som har lust att köpa bilen åt mig? (jag betalar:) vad kan priset bli på ett ungefär med allt inräknat?

Mvh

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hur menar du? köpa bilen åt dig?
Det finns firmor som importerar bilar från england, främst då Nissan Skylines etc, dom kan nog göra detta.

Väntar med spänning på fler bilder & info.
Funderar på att ge ett RIKTIGT skambud om den ser fin ut.....Sverge kan behöva en till M3 GT, istället för att den ska stå & skämmas hos en okunnig bilhandlare i England.

Uppdat kommer.....
Klas köpte du någon bil eller åker du bara båge?

mvh
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Erik,

Jag körde båge ett tag, sen hittade jag en tokfin Nissan Primera som jag kör runt i nu.
Båge kan man snart ej köra utan att frysa pungen av sig....

När jag har sparat ihop lite pengar igen så lutar det åt en Nissan SkylineR33 GTS Turbo, grymt nyfiken på dessa bilar....

Läste att du hade lite knas med tempen på bilen??
Löste det sig inte efter termostatbyte alltså?

Kan ej vara något alvarligt i alla fall....

Det gläder mig att läsa att du tvättar & putsar! det är den värd! :)

Ha det bra!
bmw,m3
Blir för krångligt å ordna de själv är alldeles för lat med de, men skulle gärna velat köpa den om priset hade hamnat på ca 100.000kr.

Mvh

Nej det löste sig inte, den går fortfarande inte upp i temperatur när jag kör i högre farter på låga varv.

Jag var så säker på att det var termostaten så jag beställde en själv och sen lämnade jag bara in den på verkstad och bad dem byta den. Det blev dock ingen skillnad alls, förutom i min plånbok. Ibland lönar det sig inte att vara snål.

Jag läste att du hade haft samma problem, fast bara ett kortare tag. Jag mätte temperaturen på vattnet i slangen till 82 grader och blocket till 64 grader. Alla säger att värderna är bra men det stör mig att inte mätaren står på mitten! (perfektionist kanske)

Jag är så tvätt nojjig så jag vågar knappt använda bilen, skulle aldrig komma på tanken att åka på grus. Till våren så ska de bucklor som finns vara åtgärdade och allt ska vara perfekt!

Skylinen är fin, dock svår att hitta i fint skick vad jag förstått. Eller?

Kör försiktigt!

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Yes, jag hade problem tidigare med tempen, men det kom & gick.
Ett tag verkade det som att termostaten (som ju är mekanisk) bara kärvade.

När jag sålde den till dig hade det dock funkat länge.

Men du har ju rätt temp överallt, så det verkar ju faktiskt som att själva tempmätaren eller en givare strular, kanske kan du byta tempgivaren, var den nu sitter...

Jag känner igen det där med tvättnojjan! det är lite jobbigt att vara paranoid över bilen. inte väga parkera hur som helst....jag njuter nu när jag har en bruksbil...hehe!

Skylines är svåra att hitta i fint skick, utbudet är ganska stort i England, men har man tur kan man hitta riktiga läckerbitar med rätt utrustning, ganska otroligt att man kan få en sportbil med rak sexa, stor turbo ca 300 hästar & massa utrustning för runt 120.000:-

Hoppas det blir en sån till våren...då kan vi rejsa! ;)

Kör försiktigt själv!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.