|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Går det? finns det till M5? Funderar på byta ut min 540 Touring mot en M5 men måste ha dragkrok till husvagnen... Mvh Tozzy | |
|
Tozzy: Ska finnas en på forumet som har det på sin Sv-sålda M5:a alias:snabbelA eller snabbel@ |
|
|
Är m5an typad med dragkrog av BMW? Vet tex att Audis S och RS modeller inte är det och får därför helt enkelt inte ha dragkrog. |
|
|
E39 M5:an gick att beställas med dragkrok och det finns som reservdel. |
|
|
Fantastiskt! :) |
|
|
Va kul :o) då finns förutsättningarna för ett byte m.a.o. Kollade upp ett M5 reg nummer hos VV och där står det att den får dra 1800kg med E-kort. Alla krokar jag hittat står det (EJ M-modeller) på, är det bara BMW original som gäller tro? har en känsla att det blir über dyrt då..... men det kan det nog vara värt ;o) |
|
|
JApp det finns. Perre på Bil&Motorteknik kan dessutom eftermontera en BMW original, jag skulle inte rekommendera att montera något annat efter vad jag hört. Finns en som ser helt ok ut här svsåld och rätt ok mil Länk Den har krok från fabrik antar jag. Min kompis snabel a har en M5 02 svsåld silverstone med all från fabrik möjlig extrautr inkl drag. Se upp när du köper m5 dock finns många vrak... Lycka till det är en härlig bil! Asken |
|
|
Försiktig är mitt andra namn numera vid bilköp, efter blåsningen med 540'n så har jag lärt mig en hel del om vad jag ska kolla innan köp. Det blir en Svensksåld den här gången iallafall. nån som vill köpa en skruvad 540? ;o) |
|
|
Tozzy: Det beror på priset. Du kan maila mig :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Nja, med vink smileyn menade jag att det var lite på skoj, det är en bit kvar tills det är dax, måste handla en Atos!! (urk) till frugan först innan jag kan börja sälja 540'n.. Den finns förresten i Galleriet under Touring om ni är intresserade: Länk Mvh Thomas |
|
|
Finns det någon som har nån bild hur det ser ut med avtagbart drag på m5:an? /Lidberg Gammal skit blir ingen glad av! |
|
|
Den här M5'an hittade jag på Blocket, och den ser ut att ha dragkrok :o) Länk |
|
| jag har avtagbar drag krog på min M5a,ser snyggt ut med luckan,när jag använder inte den har jag orginal kåpa på. | |
|
Det var ju inte så jättefarligt fult ändå. Gammal skit blir ingen glad av! |
|
|
Tozzy: är du ute nu och letar efter M5:a med dragkrok? Kan förstå det...Du kan ju inte dra en kabe med en atos! ler* MvH Bmw 4-ever |
|
|
Peter: Atos'en FÅR inte ens dra våran vagn!! max släpvikt 900kg kommer man inte långt med ;) Har hittat att Westfalia har en avtagbar krok som fungerar på M5, kostar 5900:- plus 2300:- för elsatsen. Täck kåpan till stötfångaren finns att köpa hos BMW. Monoflex krokarna har för kort avstånd från bilen så med M5'ans stötfångare så blir avståndet mellan kula och stötfångare för liten. |
|
|
Tozzy: rekommenderar starkt original elsats åtmindstone. Kolla andra trådar så förstår du varför... Asken |
|
| Asken: hittade inget om el problem?? jag har ett Kovli drag med tillhörande box på 540'in och den fungerar som den ska. Kan det inte vara att dom är felmonterade på problembilar? | |
| Kolla med tex hasso han vet med. Det blir problem med check controlen ibland mm. Orgsatsen kostar ungf samma pengar, | |
|
Drag krok ? Urk! Ni måste skämta ? Urk igen! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns något fabrikat av Elsats/Intreface som det varit problem med har någon påstått. Mitt Monoflex interface på 528a funkade OK. Jag skulle inte satsa på en Originalelsats/interface om jag skulle montera själv, måste "dra kabel "genom hela bilen i de flesta fall från LCM vilket knappast känns motiverat. Det ska jackas in en del kablar i kontakterna till LCM. Ett eftermonterat jackar man på kablaget med strömtjuvar för att få signalerna till interfacet (som är en reläcentral) som sedan tar all spänning direkt från batteriet och skickar det till släpet. Är man bara noga med strömtjuvar och inkoppling så funkar det bra. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.