|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon multiratt som passar till e34? (525 TDS) t.ex från e39? Jag har förstått att jag måste behålla min orginal stereo i såna fall. Någon som vet? Bearclaw | |
|
Tackar o bockar för de många innovativa svaren ;) Får leta upp ngn kunnig på nån annan sida o får förhoppningsvis lägga ut svaret här sen. Bearclaw |
|
|
Du kan säkert få ratten på plats, men du får dra egna kablar och så vidare för att knapparna ska fungera. Känns lite overkill...? Mvh, Kalle |
|
|
Ja det kan vara lite overkill i och för sig, det var mest ett spånande. Men om fick dit ratten o även monterar e39 orginal stereo hade man ju kablaget färdigt. Dock slutar det väl med att man köper en e39:a. o än så länge tycker jag e34:an ser mer ut som en BMW *Oops!* Så det får vänta tills jag fått sämre syn ;) Bearclaw |
|
|
Det funkar inte riktigt så enkelt. Utöver den rörliga delen så måste du ha den fasta delen i rattstammen osv. Det är inte en enkel överföring mellan knappar och stereo som isf skulle kräva en stor mängd släpkontakter osv utan funktionerna överförs på en databuss med ett par ledare, sen tillkommer funktionerna för airbag och signalhorn, ev rattvärme osv. Det sitter även en s.k. klockfjäder som överföring för de mera kritiska signalerna i ratten. Bilen måste således ha systemet med databuss osv för både stereo och multiratt osv, det ingår en hel del moduler, bl.a i kombiinstrumentet för att sy ihop det hela. Tror nog du får inrikta dig på E39. FP |
|
|
Ja med den infon håller jag med dig i sak helt o hållet. Byta modell blir ju lättare. MEN som jag nämnde är jag ju pro e34, med breda njurar.Vilket komplicerar det hela. Tycker det är BMW:s stiltriumf touringmässigt! Hela BMW-konceptet behålls o är förädlat. Jag undantar baken på bilen där e39 kanske kan konkurera bättre. så orginalratten får sitta kvar, var bara ute efter bekvämlighet. Vad gäller e34 vs e39 skulle det behöva en egen tråd när vi snackar stil. Kanske skulle öppna en....Tack för svaren föresten!!! Bearclaw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.