|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
De 2 minidiskanterna under samma galler som högtalarna bak räknas kansek som enskilda högtalare? Isåfall blir det 10 st. Sköll12 har du också valt till Hifi-paketet? |
|
|
De 2 minidiskanterna under samma galler som högtalarna bak räknas kansek som enskilda högtalare? Isåfall blir det 10 st. Sköll12 har du också valt till Hifi-paketet? |
|
|
Hmm, det där med högtalare i bakdörrarna var bara önsketänkande tyvärr :-) Däremot så är det två element i varje högtalare i hatthyllan så med lite god vilja kan man nog få ihop det till 10 högtalare totalt. /Leif |
|
|
Ja ljudet är det ju inget fel på men nu är det beställt och levererat :) |
|
| Pellerman 77: Ja, jag beställde också Hi-Fi paketet. Bra ljud men tycker att ljudet blir märkligt lågt på CD jämfört med radion. Jag måste vrida upp för att uppleva samma ljudnivå. | |
|
Skillnaden i ljudnivå är radiokanalernas fel (de kommersiella framförallt), dom komprimerar och maximerar ljudet innan sändning in absurdum. CD skivor är också komprimerade och maximerade men med relativt bibehållen "ljudkvalitet" så där går man inte i närheten av lika långt. Maximerandet är en ovana tagen från USA där det är så tätt mellan stationerna så att man på analoga bilradios ibland fick in 2 samtidigt. Någon fick snilleblixten att maximera deras ljud så att det dränkte den andra kanalen.. å så vart det tävling. Ljudkvaliteten mellan t.ex. Rix och P2 är helt skrämmande stor, där P2 då har bra kvalitet. Folk köper tydligen vilken ljudkvalitet som helst så länge det låter lite mest hela tiden. (Är gammal studiotekniker så man blir lite passionerad runt ljud) |
|
|
Har inte tänkt på det här med övergången från radio till cd och tvärtom, ska testa :) |
|
|
40 mil avverkade nu och är helförtjust i denna bil, var rädd att jag skulle sakna E39:an. Bmw har verkligen lyckats att konstruera en underbar bil, som vanligt får man väl säga :) |
|
|
Jo jag håller med dig Pelleman jag har kört nu 110 mil och allt är bra förbrukningen har gått ner från 0.82 till 0.78 på landsväg med 95 oktan Min BMW 116i Länk |
|
|
Don amir, Du menar att det skiljer 14hästan mellan 116 och 118, inte 120. Jag har provkört 116 och 118. Tyckte direkt att 116 var för slö och dom där 14hästarna gjorde en enorm skillnad, en helt annan motor!. På pappret låter 14hästar som ingeting men när man testkör så märker man det direkt. Men jag beställde en 120 eftersom att det bara skiljde 15kkr(skulle ha lackade lister och bakelhissar som är standard på 120) och så en 6växlade låda som standard så tyckte det jag inte var så mycke att fundera över. Köper man en bil för 290kkr så 15kkr till kändes inte så mycke. Ska bli jävla kul att köra den när man får den för jag har aldrig testat 120i. |
|
|
jo det var det jag menade men det beror på vad man jmf med tidigare Jag hade en Volvo 244 -80 och när jag testade 116i och 320i (faktiskt) tyckte jag inte märke någon större skillnad eftersom de var så överlägsna. Dessutom var priset en del i detta då jag inte ville gå över 220k kr så jag bestämde mig ta utr framför motor. Min BMW 116i Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.