|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har nu äntligen fått min 118 och hunnit köra 10 mil. Är det någon som haft problem som man ska vara observant på? Är den som mina övriga Bmw varit lär det bli bekymmersfritt ägande. | |
|
Välkommen till forumet! (...jag vet tyvärr ingenting om 118-modellen...) / Mvh Joakim Länk |
|
|
Grattis till bilen! Jag har en 120i och det enda som varit "fel" på är knarrande gummilister i överkant sidorutorna. Byts ut eller smörjs vid behov av BMW. Mvh Jonas |
|
| Knarrgummi verkar vara Bavarian standard nuförtiden. 118 skall visst vara snålare på soppa än 116. Upplevs den redigt raskare också? 116 tycker jag var ett sömnpiller tyvärr. Snygga bilar E87... | |
|
Provade alla tre bensinmodellerna innan jag bestämde mig och 116 kändes lite som sömnpiller medan jag tyckte att både 120 och 118 var tillräckligt rappa. Skillnaden mellan 118 och 120 upplevdes som ytterst marginell, prisskillnaden kändes alltför stor för att jag skulle välja 120 före 118. Har bilen och pendlar till jobbet med, saknar inte min 540 -00. |
|
| Vilket stort hopp från en E39 med V8 och automat, till lilla E87 med fyrpipare och manuell. Antar att ditt bränslekonto har halverats? Hur tycker du att komforten är i ettan? | |
|
Har bara tankat en gång men bränslekontot borde minska anmärkningsvärt, enligt färddatorn drar den 0,8l/mil och min 540 drog 1,2l/mil och för mig som kör en del är det stor skillnad. Komfortmässigt är jag helnöjd, kör alltid själv och 1-serien är byggd för föraren. Konfigurationen: Advantage, comfort+dynamic. Xenonljus, Bmw pro.stereo, pdc fram&bak, Hifisystemet. |
|
| vad blev det för färg...grattis till din nya bil :D | |
|
Valde Sonoramet. |
|
| Snygg färg, även Havanna, Sparkling graphite, och Sidney Blue är snygga. :) | |
|
Grattis!!! Själv valde jag 116i eftersom jag inte själv kände stor skillnadmellan 120i och 116i och jag prioriterade utr framför 14 hk. Men som sagt grattis och välkommen till Klubben Min BMW 116i Länk |
|
|
Har inte 116 115hk, 118 129hk och 120 150 hk? Skiljer därmed 35hk mellan 120 och 116. |
|
|
Skulle kolla så att jag fått HIFI-paketet igår, vet nån var alla högtalarna sitter. Ska ju vara 10 st. |
|
| Om den inte gått så långt än så kommer nog bränslekonsumtionen sjunka en del efter att motorn gått ca 500 mil, min mors 116 vart avgjort mindre törstig efter att motorn hade körts in en aning. | |
|
Det förvånar mig lite att bränsleförbrukningen redan ligger på 0,8l/mil, tycker alla pratar om att den ska sjunka avsevärt efter 500 mil här på forumet, anser mig köra blandad körning och enligt fabriksuppgifter är det 0,73l/mil. |
|
| 118 är den snålaste motorn av någon anledning. Verkar vara ett smart köp om de nu inte är seg. ;) Antagligen så kommer du ner till 0.7 eller så om ett tag. Inte illa i så fall... | |
|
Är det nån som vet var högtalarna sitter i HIFI-paketet? Får väl köra till handlaren annars :) |
|
|
2 i stolparna fram (diskant) 2 i dörrarna fram 2 i dörrarna bak 2 i bakluckan 2 under framstolarna (sub) /Leif |
|
|
Tackar :) |
|
|
Beställde Hifi-högtalarepaket och betalade 4900kr enligt informationen ska det vara 10 högtalare. Har: 2 diskanter i stolpen 2 högtalare i framdörrarna 2 högtalare i "hatthyllan" 2 högtalare under framstolarna Misstänker att jag betalat för nåt jag inte fått......... |
|
| Jag får det också bara till 8:a. I bakdörrarna hittar jag inga högtalare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.