|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som vet hur mycket bränsle M5an(e34) drar på landsväg/stadskörning och hård körning? Och vad ligger skatten på? Mvh Daniel | |
|
Det beror helt på hur man kör. jag har kört landsväg på 0.87l/mil och en gång på 1.83l/mil brukar ligga runt litern med lite omkörningar inräknat. stadskörning c.a 1.6 Blandad körning brukar ligga på c.a 1.3 snitt förbrukningen min på hela sommaren är 1.43 och |
|
|
Skatten för en M5 E34 sedan är på 2552 kr. //Schnitzer |
|
| Min snittar 1,47 "ganska mkt stadskörning" Men om man vill så går det att ligga på litern med.. Men då kan man lika gärna köpa en 525:a | |
|
Min snittar 1,19 l/mil. Då är det ändå hyffsat mycket stadskörning, men likaså en del landsväg. //Schnitzer |
|
| manualen säger väl 0.82 landsväg, 1.35 blandat och 1.8 i stan. Stämmer bra tycker jag. | |
|
ovanstånde gäller även för E34 -91 enligt vad vårat ex drar |
|
| Min har dragit ca 3,8 per mil sista tanken. STOR TURBO | |
| Min har dragit 1,34 l/mil i snitt räknat på senaste halvåret. | |
|
Min drar ca 1,2 l/mil blandat. På senaste långturen drog den 1,1 l/mil på motorvägen med farthållare. |
|
|
Normalkörning mkt landsväg o lite stad 1.38 Bästa (lägsta) Åkersberga-Mantorp-Åkersberga = 51 mil 50 l bensil = 0.98 |
|
|
min drog 1,2 liter milen med en biltransport med bil på från ystad till långed ca 50 mil i 90- 120 km/h det var inte så farligt tycker jag Inget är som BMW muller=) |
|
|
Drar mindre soppa ju fortare man kör! Hård touring i Tyskland 400+ mil under litern! Stad 1,3-1,8 Svensk landsvägskörning 1,1-1,4 Det går för sakta i Sverige! |
|
| Jag är också förvånad över hur snålt den går vid autobahnkörning. Man tycker blandningen fullgas och hårdbromsning borde vara förödande. Men Teknikensvärld gjorde en del tester på 3.8:an som kanske förklarar varför. Där kan man se att den är effektiv på höga varv men under 3000rpm så rinner i princip bensinen rakt igenom (vid fullgas). Gäller alltså att undvika att gasa hårt på låga varv. | |
| sista uträkningen på färdatorn 1.39 vid inköpet i Kristianstad körde jag motorvägen från Halmstad efter fulltank å bilen hade vid anländandet till GBG dratt 1.05 trots marchfart 150-160 km/h dock var äckelvägen E20 som är enfilig inget bra då drog bilen 1.2 trots kärringkörning då vägen är enfilig | |
|
Måste kalibrera min färddator för den påstår 0,8 när bilen drar 1,3. Såg tips på hur det skall göras i nån tråd här nyligen. Skall köra Stockholm-Rom-Stockholm om två veckor får se vad soppa förbrukningen blir på den touringen! Gasa! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.