AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
765

Vatten på golv 735iA -88

Lu
21
Lunkan_
330XD Touring -01
Hej!

jag har ett problem, det är så att golvmattan på passagerarsidan är blöt, vad kan det vara för fel???

Läckage i värmepaket eller vatten från taklucka eller nått annat???

jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
känn på golvet, kladdigt som tusan om det är värmepaketet!
annars finns det ju rätt många andra ställen det kan komma ifrån.
ta en vatten kanna å häll över taket/vindrutan å försök se vart det sipprar in nånstans.
Lu
21
Lunkan_
330XD Touring -01
det är inte kladdig vad jag vet, men man kan känna en lätt glykol-lukt ur värmefläkten ibland
Jag har två zons klimatanläggning, dessutom är det så att det kommer "mer" värme på högersidan än vänstersidan när man har full värme på båda sidorna,nästan kalt på vänstersidan efter en stund.

Det här med takluckan, jag parkerar oftast i en uppförsbacke och när man backar ut på morgonen efter ett regnväder låter det slurp slurp i taket.
Lu
21
Lunkan_
330XD Touring -01
men jag har inte sett något vatten på insidan av bilen förutom på golvet (kom upp genom mattan när jag hade haft en 5liters oljedunk i plastpåse stående där över helgen
Paap Reeder
... hur är det med de s.k "brickorna"?
Sitter en under de 4 ställen man har skorna.
Täta dom genom att smeta gucka runt runt.

MVH /// Paap R
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
så länge inte kylvattnet försvinner så är det ju lugnt. att värmen inte funkar som den ska kan ju ha andra orsaker.

att det låter slurp slurp från taket verkar ju lite lustigt kanske.
plocka bort panelen från takstolpen å kolla om vattnet tar den vägen för isf kommer det ju från takluckan.

vet inte riktigt hur det ser ut på e32 men många bilar har ju en avrinningskanal som kan sätta igen å då kan vattnet komma in istället...
Paap Reeder
.. minns nu att jag fick insjö på vä golv i min E28 när den stod och bidade sin tid över sommaren.
Diagnos: avrinningshålen i trösklarna var igensatta. När tackluckekanten tömde sig i tröskeln bidde fullt till slut.

MVH /// Paap R
Lu
21
Lunkan_
330XD Touring -01
Jo lite kylvatten har försvunit men det var precis efter att jag renoverat toppen.
Jag har lyft ur motor & låda och lossat vattenpumpen och termostathuset.
Jag har märkt att det har läckt lite kylarvatten runt slangar på motorn där jag inte dragit åt slangklämmorna tillräckligt hårt.

det verkar som om det torkar upp nu när det inte regnat på ett tag.
Och i helgen regnade det ordentligt, det var då jag märkte det.

Jag ska ta och riva av plasttrösklarna och riva upp matta så jag kan göra rent dreneringshålen i trösklarna.
Men det kommer troligen inte att ske fören tidigast till helgen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.