|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem med min 316. Rosten kommer krypandes vid dörrlisterna och det måste blästras bort. Problemet är bara: Hur får jag bort listerna? Jag har sett att det finns en skruv på insidan av dörren, och den vet jag att man ska skruva bort. Men sedan. Finns det fler skruvar bakom dörrsidorna, eller ska man bara slita loss listerna? //Glenn | |
|
det finns en skruv bak och en fram, sen är det bara att bända loss lägg en plastskrapa mot listen för att undvika fler repor och sen bänd med en bred mejsel precis där clipsen är, ungefär med 7-8 centimeter ifrån varann Vissa lister går att dra loss efter att skruvarna avlägsnats lycka till helgonet |
|
|
Om du monterar bort dörrsidorna kan du trycka ut listfästena ur hålen! Risken är då också mindre att du pajar något av fästena! /Christoffer |
|
|
Bara dra o slit, räcker det inte med lite våld så använd mer :-) Om jag inte minns fel så är främre änden av listen "trädd" på ett fäste så börja slita vid dörrens bakkant och när listen bara sitter fast längst framme så dra listen bakåt så lossnar den. MVH bmwdriver 318iS -88 BMWCS#4324 |
|
|
bmwdriver har helt rätt, listen på dörren är trätt in i ett "clips" längst fram. Skruva ur den längst bak från insidan sen bänd ut listen är clipsen fäster, sen är det bara att dra bak listen i motsatt färdriktning så att säga (bakåt), då förstör du inte sista clipsen. cgranberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.