|
|
|
|---|---|
|
Om jag vill uppgradera från Navigator MKII som sitter orginal i min E38 till MKIV (DVD) kan jag då använda vilken MKIV som helst. Eller skiljer monteringdetaljer etc från 3, 5, 7, X och Z serierna? Om jag har förstått det rätt så började MKIV levereras i slutet av 2002 och är den version som fortfarande installeras vid nybilsleverans. Om man som jag inte har så bråttom så borde man kunna hitta en MKIV till ett någorlunda rimligt pris så småningom. Finns det en MKV version? /Nisse | |
|
Mig veterligen är det bara X5 E53, 5-serien E39 och 7-serien E38 som har kompatibla navdatorer. Men jag kan ju ha fel... Wilhelm Svenselius |
|
|
Tack för svaret, jag kommer nog ha kvar 740:n minst fem år så förr eller senare snubblar man väl på en MKIV:a. Är det någon som vet hur själva huvudenheten i navigatorn MKIV skiljer sig mellan en 3-serie och en 5, 7 eller X-serien? Är det bara plåtskrynkel/ inredningsdetaljer i bilen som skiljer? Nån som har en bild på hur det ser ut i 3-serien från 2003 och framåt? /Nisse |
|
|
Min MK4 kommer från en M3 E46 2004 och fungerar alldeles utmärkt i min E38. Räkna med 4"-5" i slutpris på tyska Ebay, som förövrigt är ett perfekt ställe att inhandla den på. Begagnade MK2 enheter har även en marknad här hemma, så utgiften i det hela ter sig inte allt för blodig. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.