|
|
|
|---|---|
Reven |
Har läst lite här på forumet att man inte ska ha olika profil/dimensioner fram och bak på 325ix för att man sliter på fördelningslådan osv. Nu är det så att jag kör med 14" fälgar med 195/65 runtom och nu till vintern har jag fått tag på 15" fälgar med 195/65. Alltså så kommer det bli större rullomktrets på vinterdäcken, är det någon fara att köra så? kan det bli samma slitage på drivningen som när man kör med olika dimensioner fram/bak? Ska jag satsa på andra däck med lägre profil? ___ Jocke, Driver med alla. |
|
Det är ingen fara alls så länge du har samma rullomkrets bak och fram.. däremot tror jag de däcken 195/65-15 kommer bli stora på en E30. Har för mig att jag hade 195/55-15" på min gamla 325:a Diesel-räsern /Rickard Länk |
|
Reven |
Låter bra det=) aa jag tror också det kommer bli lite väl hög profil för e30.. surt att köpa nya däck när de jag har liggandes inte ens har gått 100 mil... Får se hur jag ska göra!´ ___ Jocke, Driver med alla. |
|
Hej enligt min instruktonsbok ska det var 205/55/15 på 325 ix om du har 195 blir det 60 profil, så dina 195/65 blir lite höga men det funkar säkert bra MVH van funk |
|
|
även 195/60 blir för högt kan jag säga! jag hade ju 205/55 på min och även det var i överkant tyckte jag.. Diesel-räsern /Rickard Länk |
|
| På IX:en ska d vara 205/55-15. Så 195/65 måste funka fint, lite missvisande hastighetsmätare bara =)Men kolla vad som står på lappen som sitter längst ner på b-stolpen när du öppnar dörren | |
|
Titta längst ner på denna sidan Länk och mata in värden för de olika dimensionerna, så ser ni att det kommer skilja en hel del..! Diesel-räsern /Rickard Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.