|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ny på forumet. Har precis köpt en M3 E46, carbonsvart metallic med diverse seriemässig utrustning. Mycket nöjd med bilen. Då jag tyvärr har fått problem med stölder och skadegörelse på tidigare ägda bilar har jag nu funderat på att skaffa ett riktigt larm. Givetvis funderar jag då på ett larm där man kan spåra bilen, t.ex. ett Cargard T70C. Någon som vet om det är prisvärt? Finns det spårningsfunktion original på M3? Vore tacksam för svar. Mvh, Fredrik Kronberg | |
| Det är tyvärr medaljens baksida med en sådan bil. Du kanske skulle fundera på att skaffa ett garage istället. | |
|
Grattis till nya bilen Fredrik! Om den inte har något BMW original larm så är det en bra början att installera ett sådant (se länken nedan). Sedan kan man även installera ett extra larm som t ex CarGard med någon typ av spårnings funktion. Det finns många bra GPS baserade system men de är inte så vanliga här i Sverige på grund av att försäkringsbolagen inte förstått nyttan ännu. Sedan skulle jag råda dig att skaffa flera olika låsbultar till fälgarna som t ex McGard High Security. BMWs låsbultar är alltför enkla att lossna eftersom de finns i så få kodvarianter. Länk /RS2 |
|
|
Drar upp tråden igen och undrar vart man kan köpa denna eftermonteringssats (förutom på BMW då förståss) som RS2 länkar till. Någon som har erfarenhet? Mvh Jimmy |
|
|
Länk de har hela kitt för installation som man sedan lär coda hos någon bmw verkstad för att få igång |
|
|
Jimmyboy: Sitter där inte larm på den "inkommande" M3an? Jag skulle hellre sätta ett bra eftermarknadslarm istället för BMW orginallarm, typ Cargard eller Defa. // Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.