|
|
|
|---|---|
| noen som veit om sachs har kraftigere trykkplatta til m42, eller om svinghjul fra f.eks m20 passer? | |
|
svänghjulet från m20 passar mot m42 med lite trixande. Du får annvända distansplattan 11221262827, bult från m20 till svänghjulet, urtrampningslager från e21 323i jag tror att det är 21511204525 men det är det högre/längre urtrampningslagret man ska annvända. Och sen måste du annvända antingen en startmotor från en m20 eller att du plockar över drevet från en m20 startmotor till din m42 startmotor. Vinst med allt detta jobbet, lättare svänghjul och du kan annvända 325 kopplingen /Pelle |
|
| Det går ikke å ta drevet från en m20 startmotor og sette på en m42 startmotor, de er helt forskjellige.. | |
|
Jag har ett urtrampningslager från en 325 E30, funkar utmärkt. --- /Micke |
|
|
Det går att pressa av startkransen från m42 och svarva av m20 svänghjulet och pressa dit startkransen från m42:an. Det funkar utmärkt. Annars kan jag ev fixa en 184mm tvåskivig mycket lättkörd och tuff quarter master koppling. Samma som jag har på min m42. 1050nm orkar den med. Den kör man på orginal svänghjul. Maila om du är intresserad, johankihl@gmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.