AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.449

Smidda kolvar och kompsänka M50???

Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Vet någon om det finns något bra sätt att få ner kompen på en 2,5l M50. Finns det färdiga toppar som är större förbränningsrum, eller någon proffisionell person som kan fräsa ur orginal toppen? eller svarva kolvar? Vad kostar smidda kolvar och stakar? När måste jag ha smidda kolvar??? Vad kostar resp modefiering??
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
???????????
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
lämna kolvarna till mig så fixar jag dom för en 1000:-
har gjort det ett antal gånger nu och utan problem.. jag vete exakt hur dom ska svarvas av..

/NoFear
"No Fear", Så du svarvar kolvar, hmm, intressant. Vad kan du göra med M3 3,2 liter´s kolvar som ska sitta i en turbomatad -98/99:a??? Har motorn i en bänk just nu, funderar ev på att köpa nya specialkolvar ifrån Herr Köhler, men annars är svarvning ett ev. alternativ. Hur mycket tas bort? Tänkte kompsänka till ca 9, 9,5. Har du nån erfarenhet??? Mvh Kimpa.

No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
Estorilmongo: tyvär så är "M" kolvarna ej svarvbara så mkt.. *m* kolvarna ska man inte röra över huvudtaget om man vill ha att dom ska hålla.. mitt tips för att du får en fungerande maskin så får du nog göra din plånbok tunnare och bestäla nya kolvar efter dina önskemål...

/NoFear
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.