|
|
|
|---|---|
backi |
Ska köpa m3 och undrar om någon vet något bra/dåligt om den här m3:an Länk Niklas |
|
ja känner igen sättet HAN SRIVER,,,,,, ANNONSEN PÅ,,,,, <----------- Tror inte killen heter Lasse. Kolla runt lite på forumet kommer du snart förstå va ja menar. _______ /Chrille |
|
| Killen heter inte Lasse i verkligheten och satte in annonsen tre dagar efter han köpte bilen, som för övrigt är belagd med körförbud. | |
backi |
ok tack för det, letar vidare Niklas |
| Oskar hur vet du det? Vad finns det för bakgrund bakom att någon gör så? | |
|
Bakgrunden kan nog vara att denna Lasse,Sven,Sten nog kanske tror att dessa namn ger ett bättre intryck än sitt eget. Har ringt på flera bilar med dessa namn där det svaras hallå när man ringer!När man frågar efter ex. Sten så är det bara hans polare...tjenare!...seriöst...not Ett försäljningsknep många gånger likaså villabakgrunden då det ska verka som den trygga barnfamiljen som säljer objektet. Vem vill inte köpa en fin BMW från en medelålders man vid namn Sten?...säkert fler än från Import-Ivan |
|
| Tokerik: Vet inget mer om bilen, det jag skrev tog jag fram i bilregistret. | |
|
Okej. Jag är inte intresserad av att köpa bilen men jag undrar varför denna bilen har varit till salu sålänge samtidigt som den legat lägst av alla i pris på blocket. Med dakargula färgen, vingen och 18" fälgarna borde den tilltala många yngre spekulanter. Nu är den nere i 60 000 kr och finns fortfarande kvar. Någon som vet något om bilen eller varför den inte blivigt såld? Länk |
|
| Den har gått för långt, + att gula M3:or inte är så poppis...sen är det trots allt en 93:a | |
| Ja tycker gula m3 är snygga som fan har en själv 93 också den bästa bil ja har haft MVH Micke | |
| Atlas Copco vad fick dig att välja det namnet? Jobbar du där? | |
| Jappzz....de gör ja kom inte på nå bättre satt på jobbet som ja gör nu så de blev de namnet hehe lite dålig fantasi men men MVH Micke | |
|
Säljer man en bil tycker jag man ska fixa till vissa saker som behövs t.ex. "små defekter vä blinkers borta höger bakfälg skadad och ena ytterbackspegel fattas" Dessutom är bilen belagd med körförbud. När jag köper bil så är det en självklarhet att den är besiktad nyligen samt helst skattad nyligen också. Vem vill köpa en M3:a i tveksamt skick? Helhets intrycket man får är resultet av följande fakta: -Ägaren uppger att bilen har full utrustning.....?? -Körförbud, om nu bilen är i "MKT BRA SKICK MASKINELLT & UTSENDEMÄSSIGT" varför inte besiktiga? -Varför har han endast ägt den i 3 dagar innan försäljning? -Försäljaren använder inte sitt riktiga namn. -Kan inte stava och skriva på tillfredsställande sätt. Således känns annonsen ej vidare seriös. Bilen bedöms ofta efter intrycket man får, i verkligheten kanske bilen är i bra skick och kanske är en bra affär men tyvärr så sållar man bort denna bil pga ägarens inkompetens. |
|
|
Killen som äger bilen har haft den i sin ägo sedan 2005-08-26. Och han heter inte lasse som anonsen antyder utan han har ett östastat klingande namn. Att bilen är belagd med körförbud är ett vanligt fenomen bland stockholmare har jag märkt. Väldigt många har dålig koll på när bilen skall besiktas och glider oftast över den gränsen så att det blir körförbud. I det här fallet skulle jag tro att nuvarande ägaren har gjort ett dåligt köp. Eftersom han bara har ägt den i 1 mån och säljer den obesiktad med körförbud. Det finns anledning att tro att den av okänd anledning inte klarar besiktningen. Den är importerad på 90-talet så den har funnits i sverige i minst 5 år. |
|
|
Man får ofta vad man betalar för men jag vet inget om just denna bil så.. /// mstrutsen |
|
| Det är tämligen lätt att bli lurad och därmed få mindre än man betalar för. | |
|
Jag har hört att det finns många lik på marknaden, jag vet inte om det är så. Man har ju sett en och annan risig på gatorna men jag köpte den första jag åkte och kollade på. Dock hade jag suttit ett halvår och kollat och ringt på annonser. Atlas Copco, på vilken enhet jobbar du? Jobbar nämligen också på Atlas. |
|
| Tokerik, ja jobbar på maskin verkstan ja gör alla borr enheter alla delarna till dom......sen så jobbar ja i örebro vid gustavsvik (Bad huset) eller hur de nu stavas jobbar bara natt där....själv då ? | |
| Jag jobbar på en enhet i Södertälje och provtrycker och monterar torkar. Atlas Copco är ju hyffsat stort men man vet ju ändå aldrig. Skulle sett om det stog en annan M3a på parkeringen. ;) | |
| hehe åker alldrig mer till jobbet med min m3 dom ryker bara speglarna på den hela tiden jobbar ju natt som sakt och de är bara 6 bilar på parkeringen så den står ganska illa till syns ganska så bra från vägen som går typ 3 m från parkeringen...så nu åker man sosse container till jobbet =0) MVH Micke | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.