|
|
|
|---|---|
|
Min bil har nyligen blivit delvis, nåja nästan hela faktiskt, omlackad. Man har maskerat rutorna, men trots det ser det ut som om klarlacken kommit på rutorna. Dom sker skitiga ut från insidan. Och när jag tvättat på insidan sitter det kvar. Känns lite strävt på utsidan. Antar att det är sprutdimma eller vad man ska kalla det. Hur gör jag för att få bort? Cleaner? Rubbing? Vill ju inte repa rutorna. Niklas Fransosen | |
|
Tillbaka till målarkludden. De har medel för att lösa det från rutorna utan att de blir förstörda alt replamkera jobbet. Asken |
|
bustorp |
Torkas bort med thinner. Låt lackeraren göra det. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Då får jag tacka er båda för era svar. Måste alltså för säkerhets skull tillbaka till målaren. Om inte annat för att visa på ett dåligt maskeringsjobb mao. Niklas Fransosen |
|
|
Precis, åk tillbaka. Har dom gjort ett dåligt jobb ska dom inte få komma undan med det. Du som kund ska inte behöva städa upp efter lackeraren. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Väldigt vanligt förekommande, klarlacksdamm har en förmåga att "smita" in under den minsta lilla glipa i maskeringen o lägga sig som en hinna över stora delar. På rutor tar man ett nytt rakblad och kör bort det sen torkar man med thinner , klart. Om det åker på en lackerad yta så tar man thinner och torkar bort det värsta sen polerar man. Visserligen ska lackeraren fixa sånt men om det är långt dit kan man fixa själv på några minuter..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.